Set ve Işıklar Milli Zarar

Gebze 15.02.2018 - 15:16, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:32
 

Set ve Işıklar Milli Zarar

Türkiye ekonomisinin yüzde 8’ini elinde tutan Gebze’nin ulaşım noktasında bu kadar sorun yaşamasını ifade eden GTO 22.Meslek Komitesi Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Hacıoğlu, “Ulaşım Sayıştayının acilen hayata geçmesi gerekir.” dedi.

Gebze Ticaret odası Başkanı Nail Çiler, GTO 22. Meslek Komitesi Başkanı Zekai Akyıldız ile birlikte Kocaeli valisi Hüseyin Aksoy’u ziyaret ettiklerini ve bu ziyaret esnasında Gebze gibi özel bir ilçenin ulaşım sorunlarını çözmek üzere sayıştayın hayata geçirilmesi gerektiğini ilettiklerini belirten Hacıoğlu, “Sayın Valimiz bu ziyarette bizlere ilçe kaymakamı ile birlikte koordine kurun ve sayıştayı hayata geçirin.” dedi. Ancak geçen zaman sürecinde ulaşım sayıştayı ile ilgili olumlu bir süreç işlemedi.” Dedi. SET VE IŞIKLAR MİLLİ ZARAR 14 organize sanayi bölgesini barındıran Gebze bölgesindeki güzergahlarda yer alan özellikle servis araçlarının ışıklar ve setler nedeniyle büyük bir milli zarar oluşturduğunu da ifade eden Hacıoğlu, “ GOSB kavşağından günlük 5 Bin araç geçiş yapıyor. Burada oluşan trafik yoğunluğunun başlıca nedeni ışıklar ve setler. Işık ve set yapımında bu kadar yoğunluk gereksizdir. 5 Bin aracın aynı anda durarak yaktığı yakıtta, harcadığı zamanda, çevre kirliliğine oluşturduğu yoğunlukta milli zarardır. İnsanlar bu kavşakta yaşanan sıkıntı nedeniyle ne zamanında işine gidebiliyor ne de iş çıkışı evine dönebiliyorlar. Gebze ve GOSB arasında ki 20 dakikalık mesafede 25 setten geçiş yapılması olağan değil. ” dedi. TOSB KAPISINI AÇMADI GOSB güzergahını etkileyen güzergahlarda masrafsız çözümleri de öneren Hacıoğlu, “TOSB ile GOSB arasında yaşanan yoğunluğu ortadan kaldıracak en önemli çözüm TOSB ile GOSB arasında ki yolun kapısının açılmasıdır. Ancak GOSB Başkanı ile birlikte TOSB Başkanına olan bir ziyaretimizde konuyu kendisine iletmemize karşılık TOSB yollarının yıpranmasını gerekçe göstererek önerimize sıcak bakılmadı. Bir insiyatifle o yol açılmış olsan GOSB güzergahı rahatlayacak.” dedi. GOSB KAVŞAĞINA DAL-ÇIK ŞART GOSB Kavşağında oluşan binlerce aracın aynı anda yoğunluk oluşturmasından kaynaklı sorunun çözülmesinde bu noktaya bir dal-çık yapılması gerektiğinin altını çizen Hacıoğlu, “Belki maliyetli bir proje olması sebebiyle böyle bir yatırım içine girilmiyor olabilir. Ancak burada ki binlerce aracın durduğu noktada harcadığı yakıt ve zaman milli zarar oluşturuyor. Servis şirketleri sonuçta vergi ödeyen kuruluşlar. Ancak çalışanı firmaya geç götürünce ceza kesiliyor. Maliyet yönünden bu cezalar servis firmalarının belini büküyor. Vergi ödemekte dahi sorunlar yaşayacak duruma geliniyor. Bir dal-çık maliyetinin çok üstünde milli zararlar yaşanıyor.” dedi.    
Türkiye ekonomisinin yüzde 8’ini elinde tutan Gebze’nin ulaşım noktasında bu kadar sorun yaşamasını ifade eden GTO 22.Meslek Komitesi Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Hacıoğlu, “Ulaşım Sayıştayının acilen hayata geçmesi gerekir.” dedi.

Gebze Ticaret odası Başkanı Nail Çiler, GTO 22. Meslek Komitesi Başkanı Zekai Akyıldız ile birlikte Kocaeli valisi Hüseyin Aksoy’u ziyaret ettiklerini ve bu ziyaret esnasında Gebze gibi özel bir ilçenin ulaşım sorunlarını çözmek üzere sayıştayın hayata geçirilmesi gerektiğini ilettiklerini belirten Hacıoğlu, “Sayın Valimiz bu ziyarette bizlere ilçe kaymakamı ile birlikte koordine kurun ve sayıştayı hayata geçirin.” dedi. Ancak geçen zaman sürecinde ulaşım sayıştayı ile ilgili olumlu bir süreç işlemedi.” Dedi.

SET VE IŞIKLAR MİLLİ ZARAR

14 organize sanayi bölgesini barındıran Gebze bölgesindeki güzergahlarda yer alan özellikle servis araçlarının ışıklar ve setler nedeniyle büyük bir milli zarar oluşturduğunu da ifade eden Hacıoğlu, “ GOSB kavşağından günlük 5 Bin araç geçiş yapıyor. Burada oluşan trafik yoğunluğunun başlıca nedeni ışıklar ve setler. Işık ve set yapımında bu kadar yoğunluk gereksizdir. 5 Bin aracın aynı anda durarak yaktığı yakıtta, harcadığı zamanda, çevre kirliliğine oluşturduğu yoğunlukta milli zarardır. İnsanlar bu kavşakta yaşanan sıkıntı nedeniyle ne zamanında işine gidebiliyor ne de iş çıkışı evine dönebiliyorlar. Gebze ve GOSB arasında ki 20 dakikalık mesafede 25 setten geçiş yapılması olağan değil. ” dedi.

TOSB KAPISINI AÇMADI

GOSB güzergahını etkileyen güzergahlarda masrafsız çözümleri de öneren Hacıoğlu, “TOSB ile GOSB arasında yaşanan yoğunluğu ortadan kaldıracak en önemli çözüm TOSB ile GOSB arasında ki yolun kapısının açılmasıdır. Ancak GOSB Başkanı ile birlikte TOSB Başkanına olan bir ziyaretimizde konuyu kendisine iletmemize karşılık TOSB yollarının yıpranmasını gerekçe göstererek önerimize sıcak bakılmadı. Bir insiyatifle o yol açılmış olsan GOSB güzergahı rahatlayacak.” dedi.

GOSB KAVŞAĞINA DAL-ÇIK ŞART

GOSB Kavşağında oluşan binlerce aracın aynı anda yoğunluk oluşturmasından kaynaklı sorunun çözülmesinde bu noktaya bir dal-çık yapılması gerektiğinin altını çizen Hacıoğlu, “Belki maliyetli bir proje olması sebebiyle böyle bir yatırım içine girilmiyor olabilir. Ancak burada ki binlerce aracın durduğu noktada harcadığı yakıt ve zaman milli zarar oluşturuyor. Servis şirketleri sonuçta vergi ödeyen kuruluşlar. Ancak çalışanı firmaya geç götürünce ceza kesiliyor. Maliyet yönünden bu cezalar servis firmalarının belini büküyor. Vergi ödemekte dahi sorunlar yaşayacak duruma geliniyor. Bir dal-çık maliyetinin çok üstünde milli zararlar yaşanıyor.” dedi.

 

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.