19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

YAPTIRMAYIN!

Gebze 20.05.2015 - 17:18, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:31
 

YAPTIRMAYIN!

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gebze Şube Zeki Fettah tüketicileri taksitli satışlar konusunda uyardı. Fettah, vadeli alışveriş yapan tüketicilerin tek senet tehlikesi ile karşı karşıya olduklarını söyledi.

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gebze Şube Zeki Fettah, tüketicilerin mal alımlarını genellikle taksitli sözleşme ile yaptığını belirterek, "Satın almış olduğunuz malın bedeli ile ilgili olarak satıcılar, toplam bedeli gösterir tek senet imzalattırıyor. Oysaki Tüketici Kanununa göre taksitli satışlarda her bir taksit için ayrı ayrı senet imzalanması gerekiyor. Tüketicilere toplam bedeli gösteril tek senet imzalatılması, senedi geçersiz kılmaktadır. Bu tür senetlere dayalı takip yapılması halinde de tüketicilerin haklarını yargıda aramaları gerekiyor. Buna göre satıcının sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlü olduğunu ve sözleşmeden ayrı kıymetli evrak niteliğinde senet düzenlenecekse bu senedin her bir taksit ödemesi için ayrı ayrı düzenlenmesi gerektiğini, aksi takdirde kambiyo senedinin geçersiz olduğunu belirtildi. Konu ile ilgili olarak sorun yaşayan tüketicilerimiz Derneğimiz aracılığı ile senet bedelinin miktarına göre tüketici sorunları hakem heyetlerine ya da tüketici mahkemelerine başvurmalıdır " TESLİM ALMADAN İMZALAMAYIN Tüketicilerin taksitli satım sözleşmelerinde dikkat etmeleri konuları hakkında açıklamalarda bulunan Fettah şunları söyledi: "Satın aldığınız malı teslim almadan sözleşmede teslim alındığına ilişkin bir ibare olup olmadığı kontrol edilmelidir. Satıcılar tarafından önceden matbu şekilde hazırlanan sözleşmelerde "Malı teslim aldım" şeklinde ibareler yer alıyor. Ancak satıcı teslimini daha sonra gerçekleştireceği mal ile ilgili olarak tüketici ile sorun yaşadığında, sanki malı teslim almış gibi sözleşmeden doğan alacağım talep ediyor. Tüketiciler bu konuda dikkatli olmalıdır dedi. Teslimi daha sonra kararlaştırılan malı teslim aldıklarına dair sözleşmede ibare varsa, tüketiciler bu ibarenin üstünü çizebilir, yanına teslim almadıklarını ekleyebilir. Eğer satıcı bunu kabul etmez ise matbu olarak hazırlanan bu ibareler Tüketiciyi Koruma Kanununa göre haksız şart olup tüketicilerimiz bu hususlarda da haklarım arayabilir. TükoDer Gebze Şube Başkanı önümüzdeki günlerde Tüketicilerimizin yaşadıkları genel sorunlarıyla ilgili paneller düzenleyerek toplumun bilinçlendirilmesi amacıyla etkinliklerini sürdüreceklerini ifade etti. Tüketici Şikayetleriniz için  TükoDer Gebze Şubesi: Hacı Halil Mah. Gölcü Önü Meydanı (SELAMİ YILMAZ İŞHANI )No:13 Kat:2 Daire:10: Gebze / Kocaeli Telefax: 0262 644 60 26   - e – mail: tukodergebzesubesi@gmail.com
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gebze Şube Zeki Fettah tüketicileri taksitli satışlar konusunda uyardı. Fettah, vadeli alışveriş yapan tüketicilerin tek senet tehlikesi ile karşı karşıya olduklarını söyledi.

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Gebze Şube Zeki Fettah, tüketicilerin mal alımlarını genellikle taksitli sözleşme ile yaptığını belirterek, "Satın almış olduğunuz malın bedeli ile ilgili olarak satıcılar, toplam bedeli gösterir tek senet imzalattırıyor. Oysaki Tüketici Kanununa göre taksitli satışlarda her bir taksit için ayrı ayrı senet imzalanması gerekiyor. Tüketicilere toplam bedeli gösteril tek senet imzalatılması, senedi geçersiz kılmaktadır. Bu tür senetlere dayalı takip yapılması halinde de tüketicilerin haklarını yargıda aramaları gerekiyor. Buna göre satıcının sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlü olduğunu ve sözleşmeden ayrı kıymetli evrak niteliğinde senet düzenlenecekse bu senedin her bir taksit ödemesi için ayrı ayrı düzenlenmesi gerektiğini, aksi takdirde kambiyo senedinin geçersiz olduğunu belirtildi. Konu ile ilgili olarak sorun yaşayan tüketicilerimiz Derneğimiz aracılığı ile senet bedelinin miktarına göre tüketici sorunları hakem heyetlerine ya da tüketici mahkemelerine başvurmalıdır "

TESLİM ALMADAN İMZALAMAYIN

Tüketicilerin taksitli satım sözleşmelerinde dikkat etmeleri konuları hakkında açıklamalarda bulunan Fettah şunları söyledi: "Satın aldığınız malı teslim almadan sözleşmede teslim alındığına ilişkin bir ibare olup olmadığı kontrol edilmelidir. Satıcılar tarafından önceden matbu şekilde hazırlanan sözleşmelerde "Malı teslim aldım" şeklinde ibareler yer alıyor. Ancak satıcı teslimini daha sonra gerçekleştireceği mal ile ilgili olarak tüketici ile sorun yaşadığında, sanki malı teslim almış gibi sözleşmeden doğan alacağım talep ediyor. Tüketiciler bu konuda dikkatli olmalıdır dedi.

Teslimi daha sonra kararlaştırılan malı teslim aldıklarına dair sözleşmede ibare varsa, tüketiciler bu ibarenin üstünü çizebilir, yanına teslim almadıklarını ekleyebilir. Eğer satıcı bunu kabul etmez ise matbu olarak hazırlanan bu ibareler Tüketiciyi Koruma Kanununa göre haksız şart olup tüketicilerimiz bu hususlarda da haklarım arayabilir.

TükoDer Gebze Şube Başkanı önümüzdeki günlerde Tüketicilerimizin yaşadıkları genel sorunlarıyla ilgili paneller düzenleyerek toplumun bilinçlendirilmesi amacıyla etkinliklerini sürdüreceklerini ifade etti.

Tüketici Şikayetleriniz için  TükoDer Gebze Şubesi:

Hacı Halil Mah. Gölcü Önü Meydanı (SELAMİ YILMAZ İŞHANI )No:13 Kat:2 Daire:10: Gebze / Kocaeli

Telefax: 0262 644 60 26   - e – mail: tukodergebzesubesi@gmail.com

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.