19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

Yerli otomobilde çalışmalar tam gaz

Gebze 28.09.2020 - 12:09, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:34
 

Yerli otomobilde çalışmalar tam gaz

Temmuz ayında Gemlik’te temeli atılan ve merkezi Gebze’de bulunan Türkiye'nin Otomobili TOGG’un CEO’su Gürcan Karakaş, fabrikanın zemin güçlendirme çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Türkiye'nin Otomobili TOGG’un CEO’su Gürcan Karakaş, yerli otomobilin çalışmaları hakkında bilgi verdi. Karakaş, “Tüm gözler üstümüzde 24 saat sahnedeyiz. Bu hayali gerçekleştirmek için gece gündüz çalışıyoruz. Avrupa da bizi yakından takip ediyor, hata yapma lüksümüz yok” dedi. Karakaş konuşmasının devamında, “Bir teknoloji ürününü sıfırdan yapmak her mühendisin hayalidir. Herkese nasip olmaz. Aracın kendi ülkemiz için yapılıyor olması heyecanımızı katlıyor. Dünyada örneği çok az olan bir proje yapıyoruz. Çekirdek mobilite ekosisteminin kurulumundan bahsediyoruz. 60 yıllık bir otomobil rüyasının devamı var. Onun tamamlanması var. Kendimizi her zaman 24 saat sahnedeymiş gibi hissediyoruz. Bize göre bir rüyanın tamamlanması, hayata geçmesi konusunda bir vazifemiz var. Bu bize müthiş bir enerji veriyor” diye konuştu. TERSİNE BEYİN GÖÇÜ 215 kişilik bir kadro ile Türkiye’nin yerli otomobili üzerinde hummalı bir çalışma yürüttüklerini belirten TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, “195'i mühendis, toplam 215 kişiyiz. Kısa süre sonra aramıza ağırlığı mühendis 15-20 kişi daha katılacak. Çalışanlarımızın çok önemli bir kısmı uluslararası projelerde görev almış kişiler. Yabancılar da var ekibimizde. Tersine beyin göçü yapıyoruz. Amerika ve Avrupa'dan gelen arkadaşlarımız var. Tesla ve Faraday Future'da çalışmış tecrübeli Türk bir arkadaşımız katıldı aramıza. Görüştüklerimiz, anlaşma yolunda olduklarımız da var. Konusunda uzman, yetkin insanları neredeyse bulup getiriyoruz. Şu anda İK havuzumuzda 30 binden fazla başvuru var. 2023'te 500'ü rahat geçeriz. Projenin toplam istihdam sayısı ise 4.300'den fazla. Yeni mezunları almak için 1-2 yılımız var. Fabrika için mavi yakalı alımına henüz başlamadık” diye ifade etti. TEDARİK EKİM AYINDA BAŞLAYACAK Yerli otomobilde tedarik sürecinin Ekim ayında başlayacağını dile getiren Karataş konuşmasının devamında şu ifadelere yer verdi; “Yüzde 95-98'i ile el sıkıştık. 300'e yakın ana tedarikçi grubumuz var. Bunlar hacimsel olarak değerin yüzde 51'ini Türkiye'de üreten firmalar. Fabrikanın tedarik süreci ise ekim ayında başlayacak. İstediğimiz teknik kalitede ürün bulursak, biraz daha pahalı olsa bile yerli olanı tercih ediyoruz. Yeni bir ürün geliştirmek için 15 yıl vaktiniz ve sonsuz kaynağınız olursa elbette bir otomobil yüzde 100 yerli olabilir. Bazı komponentler yurtdışında 39-40 milyon adet üretiliyor. Hedef kapasitemiz olan 175 bin adet için bu yatırımı yapmak ticari olarak mantıklı değil. Küresel boyutta rekabet edecek bir marka üretmek için yola çıktık. Yerli olsun diye fiyatının iki katına üretim yaparsan ticari anlamda da mantıklı olmaz. Burası neticede ticari bir işletme. Yerlilikte kendimize ve devletimize verdiğimiz sözü tutmamız lazım. Yüzde 51 yerlilik diyoruz. Bu oran yeni başlayan bir şirket için acayip iyi bir rakam. CUMHURBAŞKANIMIZ SÜRECİ YAKINDAN TAKİP EDİYOR Cumhurbaşkanımız bana telefon etmiyor ya da ben fiziksel olarak gidip bilgi vermiyorum. Ama projeyi çok önemsiyor ve bize verdiği desteği her seferinde hissettiriyor. Desteği hissetmek için illa birebir konuşmamız gerekmiyor. Bakanlar üzerinden hissediyoruz. Yönetim Kurulu Başkanımız Rifat Hisarcıklıoğlu düzenli olarak görüşüyor zaten. Bana göre başarımızın orta ve uzun vadede sürdürebilir olmasının ispatı ihracatımızın olması. İhracat yapmanız küresel boyutta rekabetçi olduğumuz anlamına gelir. Bu nedenle ihracatta olmak istiyoruz, planımızı buna göre yaptık. Bizim başarmamız şart, Türkiye'nin bir daha bir kayba vakti de yok. Çünkü bu segmentte fırsat penceresini kaçırdıktan sonra yaptığımız hiçbir şeyin anlamının kalmayacağını biliyoruz. ZEMİN ÖZEL BİR TEKNOLOJİ İLE GÜÇLENDİRİLİYOR Fabrika için uygun yer seçerken aradığımız 3 kriter vardı. Marmara Bölgesi'nde olmak zorundaydık. Her halükarda Marmara'nın zemini inşaat için sıkıntılı, deprem bölgesi ve yeterince güçlü değil. Bu hesaplamadığımız bir durum değildi. Konusunda uzman 6 profesörün görüşleri doğrultusunda zemini özel bir teknoloji ile güçlendiriyoruz. 1.5 metre genişliğinde, 15-20 metre derinliğinde kuleler, zemin altı kolonlar yapıyoruz. Bunu 40 bin kere yapacağız. Kendi kaya zeminimizi kendimiz yapıyoruz. Bunlar bizim için devasa maliyetler değil. 'Başlayalı 2 ay oldu bir şey gözükmüyor' diyorlar. İş planımıza uygun ilerliyoruz. Güçlendirme çalışmasından sonra inşaat hamlesi başlayacak. 1.2 milyon metrekarelik alan üzerindeki toprağı 1.5 metre sıyırıyoruz. Ondan sonra zemin güçlendirmesi yapılıyor. Onun üzerine daha fazla nitelikli yük taşıyacak toprak konulacak ve bina kurulacak. Yatırımın başında 40 yıla yakın General Motors'ta fabrikalar yönetmiş Brezilyalı Sergio Rocha var.”

Temmuz ayında Gemlik’te temeli atılan ve merkezi Gebze’de bulunan Türkiye'nin Otomobili TOGG’un CEO’su Gürcan Karakaş, fabrikanın zemin güçlendirme çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Türkiye'nin Otomobili TOGG’un CEO’su Gürcan Karakaş, yerli otomobilin çalışmaları hakkında bilgi verdi. Karakaş, “Tüm gözler üstümüzde 24 saat sahnedeyiz. Bu hayali gerçekleştirmek için gece gündüz çalışıyoruz. Avrupa da bizi yakından takip ediyor, hata yapma lüksümüz yok” dedi. Karakaş konuşmasının devamında, “Bir teknoloji ürününü sıfırdan yapmak her mühendisin hayalidir. Herkese nasip olmaz. Aracın kendi ülkemiz için yapılıyor olması heyecanımızı katlıyor. Dünyada örneği çok az olan bir proje yapıyoruz. Çekirdek mobilite ekosisteminin kurulumundan bahsediyoruz. 60 yıllık bir otomobil rüyasının devamı var. Onun tamamlanması var. Kendimizi her zaman 24 saat sahnedeymiş gibi hissediyoruz. Bize göre bir rüyanın tamamlanması, hayata geçmesi konusunda bir vazifemiz var. Bu bize müthiş bir enerji veriyor” diye konuştu.

TERSİNE BEYİN GÖÇÜ

215 kişilik bir kadro ile Türkiye’nin yerli otomobili üzerinde hummalı bir çalışma yürüttüklerini belirten TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, “195'i mühendis, toplam 215 kişiyiz. Kısa süre sonra aramıza ağırlığı mühendis 15-20 kişi daha katılacak. Çalışanlarımızın çok önemli bir kısmı uluslararası projelerde görev almış kişiler. Yabancılar da var ekibimizde. Tersine beyin göçü yapıyoruz. Amerika ve Avrupa'dan gelen arkadaşlarımız var. Tesla ve Faraday Future'da çalışmış tecrübeli Türk bir arkadaşımız katıldı aramıza. Görüştüklerimiz, anlaşma yolunda olduklarımız da var. Konusunda uzman, yetkin insanları neredeyse bulup getiriyoruz. Şu anda İK havuzumuzda 30 binden fazla başvuru var. 2023'te 500'ü rahat geçeriz. Projenin toplam istihdam sayısı ise 4.300'den fazla. Yeni mezunları almak için 1-2 yılımız var. Fabrika için mavi yakalı alımına henüz başlamadık” diye ifade etti.

TEDARİK EKİM AYINDA BAŞLAYACAK

Yerli otomobilde tedarik sürecinin Ekim ayında başlayacağını dile getiren Karataş konuşmasının devamında şu ifadelere yer verdi; “Yüzde 95-98'i ile el sıkıştık. 300'e yakın ana tedarikçi grubumuz var. Bunlar hacimsel olarak değerin yüzde 51'ini Türkiye'de üreten firmalar. Fabrikanın tedarik süreci ise ekim ayında başlayacak. İstediğimiz teknik kalitede ürün bulursak, biraz daha pahalı olsa bile yerli olanı tercih ediyoruz. Yeni bir ürün geliştirmek için 15 yıl vaktiniz ve sonsuz kaynağınız olursa elbette bir otomobil yüzde 100 yerli olabilir. Bazı komponentler yurtdışında 39-40 milyon adet üretiliyor. Hedef kapasitemiz olan 175 bin adet için bu yatırımı yapmak ticari olarak mantıklı değil. Küresel boyutta rekabet edecek bir marka üretmek için yola çıktık. Yerli olsun diye fiyatının iki katına üretim yaparsan ticari anlamda da mantıklı olmaz. Burası neticede ticari bir işletme. Yerlilikte kendimize ve devletimize verdiğimiz sözü tutmamız lazım. Yüzde 51 yerlilik diyoruz. Bu oran yeni başlayan bir şirket için acayip iyi bir rakam.

CUMHURBAŞKANIMIZ SÜRECİ YAKINDAN TAKİP EDİYOR

Cumhurbaşkanımız bana telefon etmiyor ya da ben fiziksel olarak gidip bilgi vermiyorum. Ama projeyi çok önemsiyor ve bize verdiği desteği her seferinde hissettiriyor. Desteği hissetmek için illa birebir konuşmamız gerekmiyor. Bakanlar üzerinden hissediyoruz. Yönetim Kurulu Başkanımız Rifat Hisarcıklıoğlu düzenli olarak görüşüyor zaten. Bana göre başarımızın orta ve uzun vadede sürdürebilir olmasının ispatı ihracatımızın olması. İhracat yapmanız küresel boyutta rekabetçi olduğumuz anlamına gelir. Bu nedenle ihracatta olmak istiyoruz, planımızı buna göre yaptık. Bizim başarmamız şart, Türkiye'nin bir daha bir kayba vakti de yok. Çünkü bu segmentte fırsat penceresini kaçırdıktan sonra yaptığımız hiçbir şeyin anlamının kalmayacağını biliyoruz.

ZEMİN ÖZEL BİR TEKNOLOJİ İLE GÜÇLENDİRİLİYOR

Fabrika için uygun yer seçerken aradığımız 3 kriter vardı. Marmara Bölgesi'nde olmak zorundaydık. Her halükarda Marmara'nın zemini inşaat için sıkıntılı, deprem bölgesi ve yeterince güçlü değil. Bu hesaplamadığımız bir durum değildi. Konusunda uzman 6 profesörün görüşleri doğrultusunda zemini özel bir teknoloji ile güçlendiriyoruz. 1.5 metre genişliğinde, 15-20 metre derinliğinde kuleler, zemin altı kolonlar yapıyoruz. Bunu 40 bin kere yapacağız. Kendi kaya zeminimizi kendimiz yapıyoruz. Bunlar bizim için devasa maliyetler değil. 'Başlayalı 2 ay oldu bir şey gözükmüyor' diyorlar. İş planımıza uygun ilerliyoruz. Güçlendirme çalışmasından sonra inşaat hamlesi başlayacak. 1.2 milyon metrekarelik alan üzerindeki toprağı 1.5 metre sıyırıyoruz. Ondan sonra zemin güçlendirmesi yapılıyor. Onun üzerine daha fazla nitelikli yük taşıyacak toprak konulacak ve bina kurulacak. Yatırımın başında 40 yıla yakın General Motors'ta fabrikalar yönetmiş Brezilyalı Sergio Rocha var.”

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.