Gebze’de fikir gerçeğe dönüşüyor

Gebze 23.05.2021 - 11:03, Güncelleme: 23.05.2021 - 11:26
 

Gebze’de fikir gerçeğe dönüşüyor

Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Oyun Üretim Merkezi (DIGIAGE) tarafından çevrim içi düzenlenen ‘Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı’na video konferans yöntemiyle katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Bir oyunun önemli aşaması fikri senaryoya dökebilmek. Bu bilinçle Bilişim Vadisi bünyesinde DIGIAGE kurduk” dedi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Oyun Üretim Merkezi (DIGIAGE) tarafından çevrim içi düzenlenen ‘Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı’na video konferans yöntemiyle katıldı. Bir oyunun önemli aşamasının fikrin senaryoya dökülebilmesi olduğunu belirten Varank, şöyle devam etti: “Fikrinizi gerçeğe dönüştürebilmek, başkalarına aktarabilmek teknik bilgi ve donanım da gerektiriyor. Bu bilinçle Bilişim Vadisi bünyesinde DIGIAGE kurduk. DIGIAGE ile sinema, animasyon ve oyun sektörlerinde yıllardır eksikliği hissedilen özgün fikirleri, rekabet edebilir senaryoları ve güçlü dijital içerikleri üretecek insan kaynağını yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl 4’üncüsünü organize ettiğimiz ‘Oyun Senaryosu Geliştirme’ temalı kampımız bu amaç doğrultusunda atılmış önemli bir adım.” BİLİŞİM VADİSİ’NDE 27 OYUN STÜDYOSU FAALİYET GÖSTERİYOR Varank, daha önce düzenlenen kamplara gençlerin yoğun ilgi gösterdiğini dile getirerek, bu kamplara yatırım alanı ve ekipman desteği sağlandığını ve birçok başarılı yeni girişimin doğduğunu bildirdi. Kurulan 2 oyun stüdyosunun uluslararası pazarda, 27 stüdyonun da Bilişim Vadisi’nde faaliyet gösterdiğini ifade eden Varank, “Bu yıl da etkinliğimize yaklaşık 1350 katılımcı başvurdu. Katılımcılarımızın ağırlıklı kısmını lise ve üniversite öğrencilerimiz oluşturuyor. 100’ü aşkın da uzman gönüllümüz var. 3 gün sürecek bu etkinlikte katılımcılar 45 saati aşan eğitim programından istifade edecek” diye konuştu. Kampın bu yıl için belirlenen konseptinin deniz ve denizcilikle ilgili olduğunu dile getiren Varank, “TRT’de yakında Barbaros dizisi çıkacak. Bu derslerden sonra belki Barbaros temalı oyunları göreceğiz. Gençlerimizi teşvik etmek istiyorum. Türkiye’den Barbaros temalı bir oyun çıkarabilirsek dünya piyasalarını da sallayabilir. Nasıl, Barbaros Akdeniz’i salladıysa” dedi. DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ 2020’DE 159 MİLYAR DOLARA ULAŞTI Varank, kampın içeriğinin oldukça zengin ve ilgi çekici olduğuna işaret ederek, oyun yazarı geliştirmeye odaklı derslerden, dizi sektörünün ihtiyaç duyduğu temel senaryo yazımı derslerine kadar geniş bir yelpazede eğitimler verileceğini söyledi. Sinema, dizi ve dijital oyun yazarlarının deneyimlerini paylaşacaklarını anlatan Varank, “Karantina zamanlarında insanların evlerinde yöneldikleri alanlardan biri dijital video oyunları oldu. 2012'de 70 milyar dolar büyüklüğe sahip dünya dijital oyun sektörü 2020'de pandeminin etkisiyle 159 milyar dolara ulaştı” diye konuştu. Varank, Türk oyun sektörünün de küresel pazarda önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, Peak Games’in 1,8 milyar dolar, Rollic Games’in 168 milyon dolarla ABD’li oyun şirketi Zynga tarafından satın alınmasının 2020’nin en önemli gelişmelerinden olduğunu söyledi. ‘GAMİNG ACADEMY’ KURULACAK Sektörün, kültür ve medeniyet değerlerini dünyaya ve gençlere ulaştırma imkanı verdiğini dile getiren Varank, “Küresel oyun ve sinema sektöründe çizilen İslam dini ve Müslüman portresi hepinizin malumu. Bu imajı ancak yerli ve milli olarak geliştirdiğimiz özgün içeriklerle değiştirebiliriz.” dedi. Varank, bu alanda nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesinin önemine işaret ederek, uluslararası bir teknoloji firmasıyla nitelikli oyun geliştiriciler yetiştirecek ‘Gaming Academy’yi de yakın zamanda hayata geçireceklerini bildirdi. Ortaokul ve lise öğrencilerine ‘Deneyap Teknoloji Atölyeleri’ aracılığıyla teknolojik beceriler kazandırdıklarını anımsatan Varank, “Çocuklara verdiğimiz ‘Tasarım ve Üretim’, ‘Robotik ve Kodlama’, ‘Elektronik Programlama’, ‘Nesnelerin İnterneti’, ‘Siber Güvenlik’, ‘Yazılım Teknolojileri’, ‘Mobil Uygulama’ ve ‘Yapay Zeka’ gibi alanlardaki eğitimlerle, onları geleceğe hazırlıyoruz” diye konuştu. 1,4 MİLYARLIK DESTEK Varank, sektörde faaliyet gösteren girişimci ve araştırmacılara önemli altyapı ve kaynak destekleri sağladıklarını ifade ederek, TÜBİTAK’ın destek ve burs programları kapsamında dijital oyun ve senaryo yazarlığı alanındaki 104 projeye bugüne kadar yaklaşık 73 milyon lira kaynak aktardıklarını söyledi. Avrupa Birliği (AB) Çerçeve Programları kapsamında dijital oyun ve senaryo yazarlığı alanında 4 projenin desteklenmeye hak kazandığını bildiren Varank, “Sektörde faaliyet gösteren 9 firmanın kendi bünyelerindeki Ar-Ge ve tasarım merkezlerine de yaklaşık 85 milyon lira katkı sağladık. Yine teknoloji geliştirme bölgelerimizde oyun alanında faaliyet gösteren 230 firma bugüne kadar 1,4 milyar liralık bütçeden faydalandı” ifadelerini kullandı. Varank, kalkınma ajansları aracılığıyla animasyon ve oyun sektörüne yönelik 4 projeyi hayata geçirdiklerini belirterek, rekabetçi sektörler kapsamında önemli bir projeyi hayata geçireceklerini, 55 milyon lira bütçeyle oyun giyilebilir teknolojiler ve yeni nesil film yapımı alanında çalışacak girişimci ve KOBİ’leri destekleyeceklerini bildirdi. OYUN SEKTÖRÜNE YÖNELİK YENİ DESTEK PROGRAMI Oyun sektöründen yeni turncornlar çıkmasına öncülük etmek için Bakanlık olarak yeni bir destek programı tasarladıklarını dile getiren Varank, “Turncorn olma potansiyeline sahip adayları tespit ederek terzi usulünde destek mekanizmalarıyla küresel pazarlara açılmalarını sağlayacağız” dedi. Varank, 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisinin odağında Türkiye’yi kritik teknolojilerde bir üst lige taşımayı amaçladıklarını, yeni nesil teknolojilerde dünyayı takip eden değil yönlendiren bir ülke olmayı hedeflediklerini söyledi. Varank, Türkiye için büyük fırsatlar barındıran mobilite araçlar, akıllı yaşam ve sağlık teknolojileri, dijital dönüşüm, yapay zeka ve 5G başlıklarında yol haritalarının tamamlanmak üzere olduğunu, Bilişim Vadisi’nin bu yol haritalarının hayata geçirilmesinde önemli bir işlev üstlendiğini bildirdi.
Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Oyun Üretim Merkezi (DIGIAGE) tarafından çevrim içi düzenlenen ‘Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı’na video konferans yöntemiyle katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Bir oyunun önemli aşaması fikri senaryoya dökebilmek. Bu bilinçle Bilişim Vadisi bünyesinde DIGIAGE kurduk” dedi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Oyun Üretim Merkezi (DIGIAGE) tarafından çevrim içi düzenlenen ‘Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı’na video konferans yöntemiyle katıldı. Bir oyunun önemli aşamasının fikrin senaryoya dökülebilmesi olduğunu belirten Varank, şöyle devam etti: “Fikrinizi gerçeğe dönüştürebilmek, başkalarına aktarabilmek teknik bilgi ve donanım da gerektiriyor. Bu bilinçle Bilişim Vadisi bünyesinde DIGIAGE kurduk. DIGIAGE ile sinema, animasyon ve oyun sektörlerinde yıllardır eksikliği hissedilen özgün fikirleri, rekabet edebilir senaryoları ve güçlü dijital içerikleri üretecek insan kaynağını yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl 4’üncüsünü organize ettiğimiz ‘Oyun Senaryosu Geliştirme’ temalı kampımız bu amaç doğrultusunda atılmış önemli bir adım.”

BİLİŞİM VADİSİ’NDE 27 OYUN STÜDYOSU FAALİYET GÖSTERİYOR

Varank, daha önce düzenlenen kamplara gençlerin yoğun ilgi gösterdiğini dile getirerek, bu kamplara yatırım alanı ve ekipman desteği sağlandığını ve birçok başarılı yeni girişimin doğduğunu bildirdi. Kurulan 2 oyun stüdyosunun uluslararası pazarda, 27 stüdyonun da Bilişim Vadisi’nde faaliyet gösterdiğini ifade eden Varank, “Bu yıl da etkinliğimize yaklaşık 1350 katılımcı başvurdu. Katılımcılarımızın ağırlıklı kısmını lise ve üniversite öğrencilerimiz oluşturuyor. 100’ü aşkın da uzman gönüllümüz var. 3 gün sürecek bu etkinlikte katılımcılar 45 saati aşan eğitim programından istifade edecek” diye konuştu. Kampın bu yıl için belirlenen konseptinin deniz ve denizcilikle ilgili olduğunu dile getiren Varank, “TRT’de yakında Barbaros dizisi çıkacak. Bu derslerden sonra belki Barbaros temalı oyunları göreceğiz. Gençlerimizi teşvik etmek istiyorum. Türkiye’den Barbaros temalı bir oyun çıkarabilirsek dünya piyasalarını da sallayabilir. Nasıl, Barbaros Akdeniz’i salladıysa” dedi.

DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ 2020’DE 159 MİLYAR DOLARA ULAŞTI

Varank, kampın içeriğinin oldukça zengin ve ilgi çekici olduğuna işaret ederek, oyun yazarı geliştirmeye odaklı derslerden, dizi sektörünün ihtiyaç duyduğu temel senaryo yazımı derslerine kadar geniş bir yelpazede eğitimler verileceğini söyledi. Sinema, dizi ve dijital oyun yazarlarının deneyimlerini paylaşacaklarını anlatan Varank, “Karantina zamanlarında insanların evlerinde yöneldikleri alanlardan biri dijital video oyunları oldu. 2012'de 70 milyar dolar büyüklüğe sahip dünya dijital oyun sektörü 2020'de pandeminin etkisiyle 159 milyar dolara ulaştı” diye konuştu. Varank, Türk oyun sektörünün de küresel pazarda önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, Peak Games’in 1,8 milyar dolar, Rollic Games’in 168 milyon dolarla ABD’li oyun şirketi Zynga tarafından satın alınmasının 2020’nin en önemli gelişmelerinden olduğunu söyledi.

‘GAMİNG ACADEMY’ KURULACAK

Sektörün, kültür ve medeniyet değerlerini dünyaya ve gençlere ulaştırma imkanı verdiğini dile getiren Varank, “Küresel oyun ve sinema sektöründe çizilen İslam dini ve Müslüman portresi hepinizin malumu. Bu imajı ancak yerli ve milli olarak geliştirdiğimiz özgün içeriklerle değiştirebiliriz.” dedi. Varank, bu alanda nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesinin önemine işaret ederek, uluslararası bir teknoloji firmasıyla nitelikli oyun geliştiriciler yetiştirecek ‘Gaming Academy’yi de yakın zamanda hayata geçireceklerini bildirdi. Ortaokul ve lise öğrencilerine ‘Deneyap Teknoloji Atölyeleri’ aracılığıyla teknolojik beceriler kazandırdıklarını anımsatan Varank, “Çocuklara verdiğimiz ‘Tasarım ve Üretim’, ‘Robotik ve Kodlama’, ‘Elektronik Programlama’, ‘Nesnelerin İnterneti’, ‘Siber Güvenlik’, ‘Yazılım Teknolojileri’, ‘Mobil Uygulama’ ve ‘Yapay Zeka’ gibi alanlardaki eğitimlerle, onları geleceğe hazırlıyoruz” diye konuştu.

1,4 MİLYARLIK DESTEK

Varank, sektörde faaliyet gösteren girişimci ve araştırmacılara önemli altyapı ve kaynak destekleri sağladıklarını ifade ederek, TÜBİTAK’ın destek ve burs programları kapsamında dijital oyun ve senaryo yazarlığı alanındaki 104 projeye bugüne kadar yaklaşık 73 milyon lira kaynak aktardıklarını söyledi. Avrupa Birliği (AB) Çerçeve Programları kapsamında dijital oyun ve senaryo yazarlığı alanında 4 projenin desteklenmeye hak kazandığını bildiren Varank, “Sektörde faaliyet gösteren 9 firmanın kendi bünyelerindeki Ar-Ge ve tasarım merkezlerine de yaklaşık 85 milyon lira katkı sağladık. Yine teknoloji geliştirme bölgelerimizde oyun alanında faaliyet gösteren 230 firma bugüne kadar 1,4 milyar liralık bütçeden faydalandı” ifadelerini kullandı. Varank, kalkınma ajansları aracılığıyla animasyon ve oyun sektörüne yönelik 4 projeyi hayata geçirdiklerini belirterek, rekabetçi sektörler kapsamında önemli bir projeyi hayata geçireceklerini, 55 milyon lira bütçeyle oyun giyilebilir teknolojiler ve yeni nesil film yapımı alanında çalışacak girişimci ve KOBİ’leri destekleyeceklerini bildirdi.

OYUN SEKTÖRÜNE YÖNELİK YENİ DESTEK PROGRAMI

Oyun sektöründen yeni turncornlar çıkmasına öncülük etmek için Bakanlık olarak yeni bir destek programı tasarladıklarını dile getiren Varank, “Turncorn olma potansiyeline sahip adayları tespit ederek terzi usulünde destek mekanizmalarıyla küresel pazarlara açılmalarını sağlayacağız” dedi. Varank, 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisinin odağında Türkiye’yi kritik teknolojilerde bir üst lige taşımayı amaçladıklarını, yeni nesil teknolojilerde dünyayı takip eden değil yönlendiren bir ülke olmayı hedeflediklerini söyledi. Varank, Türkiye için büyük fırsatlar barındıran mobilite araçlar, akıllı yaşam ve sağlık teknolojileri, dijital dönüşüm, yapay zeka ve 5G başlıklarında yol haritalarının tamamlanmak üzere olduğunu, Bilişim Vadisi’nin bu yol haritalarının hayata geçirilmesinde önemli bir işlev üstlendiğini bildirdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.