() - | Haber Girişi: 23.03.2021 - 11:25, Güncelleme: 23.03.2021 - 11:25

Gebze’nin YHT projesi maliyeti 3,2 kat arttı

 

Gebze’nin YHT projesi maliyeti 3,2 kat arttı

TCDD’den alınarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredilen pek çok yüksek hızlı tren (YHT) projesinin maliyetleri rekor oranda arttı. Buna göre Gebze-S. Gökçen-Havalimanı-Halkalı Projesi’nin tamamı 2021 yılı yatırım programında revize edilerek AYGM’ye devredildi. Bir yılda maliyet artışı 3,2 katı buldu.
TCDD’den alınıp Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne devredilen 6 hızlı tren projesinin toplam maliyeti 3,66 kat artarak 133 milyar 940 bin 658 bin TL’ye çıktı. TCDD’den alınarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredilen pek çok yüksek hızlı tren (YHT) projesinin maliyetleri rekor oranda arttı. Maliyetlerin katlanmasının sebebi ise projelerde öz kaynak yerine dış kredi kullanılacak olması. CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, YHT projelerinin Cumhurbaşkanlığı 2021 yılı yatırım programına göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bünyesindeki Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (AYGM) devredilmesinin sonuçlarını ele alan bir rapora imza attı. MALİYET 3,2 KAT ARTTI Projelerdeki trenlerin değil, maliyetin hızının arttığına dikkat çeken Akın, “Pek çok projede maliyetler yalnızca bir yılda üç katı ile beş katı arasında artış gösterdi” dedi. 2020 yılında TCDD’de bünyesindeki 6 farklı YHT projelerinin toplam maliyeti yatırım programında toplam 36 milyar 540 milyon 811 bin TL olarak hesaplanıyordu. 2021’de söz konusu 6 proje kısmen ya da tamamen AYGM’ye revize edilerek devredilince ilgili projelerin toplam maliyeti 133 milyar 940 bin 658 bin TL’ye çıktı. Buna göre 6 proje için ortalama artış bir yılda 3,66 kat oldu. Akın, 2020 yılı yatırım programında TCDD tarafından öz kaynak kullanılarak yapılması planlanan projelerin, 2021 yılında AYGM’ye devredilirken finansmanının dış kredi olarak belirlenmesinin, maliyetleri rekor oranda yükselttiğinin altını çizdi. Akın’ın raporunda, söz konusu projeler arasında Gebze-S. Gökçen-Havalimanı-Halkalı Projesi de bulunuyor. Gebze-S. Gökçen-Havalimanı-Halkalı Projesi’nin tamamı 2021 yılı yatırım programında revize edilerek AYGM’ye devredildi. Bir yılda maliyet artışı 3,2 katı buldu.
TCDD’den alınarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredilen pek çok yüksek hızlı tren (YHT) projesinin maliyetleri rekor oranda arttı. Buna göre Gebze-S. Gökçen-Havalimanı-Halkalı Projesi’nin tamamı 2021 yılı yatırım programında revize edilerek AYGM’ye devredildi. Bir yılda maliyet artışı 3,2 katı buldu.

TCDD’den alınıp Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne devredilen 6 hızlı tren projesinin toplam maliyeti 3,66 kat artarak 133 milyar 940 bin 658 bin TL’ye çıktı. TCDD’den alınarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredilen pek çok yüksek hızlı tren (YHT) projesinin maliyetleri rekor oranda arttı. Maliyetlerin katlanmasının sebebi ise projelerde öz kaynak yerine dış kredi kullanılacak olması. CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, YHT projelerinin Cumhurbaşkanlığı 2021 yılı yatırım programına göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bünyesindeki Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (AYGM) devredilmesinin sonuçlarını ele alan bir rapora imza attı.

MALİYET 3,2 KAT ARTTI
Projelerdeki trenlerin değil, maliyetin hızının arttığına dikkat çeken Akın, “Pek çok projede maliyetler yalnızca bir yılda üç katı ile beş katı arasında artış gösterdi” dedi. 2020 yılında TCDD’de bünyesindeki 6 farklı YHT projelerinin toplam maliyeti yatırım programında toplam 36 milyar 540 milyon 811 bin TL olarak hesaplanıyordu. 2021’de söz konusu 6 proje kısmen ya da tamamen AYGM’ye revize edilerek devredilince ilgili projelerin toplam maliyeti 133 milyar 940 bin 658 bin TL’ye çıktı. Buna göre 6 proje için ortalama artış bir yılda 3,66 kat oldu. Akın, 2020 yılı yatırım programında TCDD tarafından öz kaynak kullanılarak yapılması planlanan projelerin, 2021 yılında AYGM’ye devredilirken finansmanının dış kredi olarak belirlenmesinin, maliyetleri rekor oranda yükselttiğinin altını çizdi. Akın’ın raporunda, söz konusu projeler arasında Gebze-S. Gökçen-Havalimanı-Halkalı Projesi de bulunuyor. Gebze-S. Gökçen-Havalimanı-Halkalı Projesi’nin tamamı 2021 yılı yatırım programında revize edilerek AYGM’ye devredildi. Bir yılda maliyet artışı 3,2 katı buldu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.