Gebze Haber Girişi: 25.01.2021 - 17:40, Güncelleme: 25.01.2021 - 17:40

Kocaeli’ne 1 Milyar 107 Milyon TL ödenek!

 

Kocaeli’ne 1 Milyar 107 Milyon TL ödenek!

EN BÜYÜK PAY GEBZE’NİN
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın kent içi ulaşım için ayırdığı kaynaktan Kocaeli; 1 Milyar 107 Milyon 243 Bin TL pay alacak. 2021 yılı Yatırım Programı’ndan yer alan bilgiye göre, Bakanlık devam eden kent içi ulaşım projelerine 8 milyar 465 milyon lira bütçe ayırdı. İstanbul 5 milyar lira ile söz konusu yatırımlarda en fazla bütçeyi alan şehir olurken, ödeneğin 3 milyar 45 milyon lirası İstanbul Yeni Havalimanı Raylı Sistem Bağlantıları Projesi’nde kullanılacak. İstanbul’u 1,4 Milyar TL ile Konya takip etti. GEBZE-DARICA METRO HATTI’NA 1 MİLYAR 28 MİLYON TL ÖDENEK Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2021 yılında kent içi ulaşım için ayırdığı kaynaktan Kocaeli toplam 1 Milyar 107 Milyon 243 Bin TL pay alacak. Gebze-OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı Projesinin bu yıl yatırım tutarı ise 1 milyarA 28 milyon lira olarak hesaplandı. Kocaeli Şehir Hastanesi Tramvay Hattı Projesine ise 79 milyon 243 bin lira tahsis edildi. ULAŞIM 19 DAKİKA OLACAK Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların ulaşımlarını daha rahat ve konforlu sağlayabilmeleri için hizmetlerini sürdürüyor. Bu doğrultuda Gebze-Darıca arasında uzanacak 15.6 kilometrelik metro hattı için düğmeye basıldı. Yapım ihalesinin gerçekleşmesi ile önümüzdeki günlerde dev projeyi üstlenecek firma belirlenecek. Gebze –Darıca arasında yapılacak metro ile Darıca, Gebze ve OSB'ler arasında ulaşım 19 dakikada sağlanacak. Hattın 14,7 kilometresi tünel 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz tam otomatik metronun kullanılacağı Gebze metro hattı 1080 yolcu kapasiteli olacak. Sürücüsüz metro 12 istasyonlu, 15,6 kilometrelik metro hattında sinyalizasyon ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak. SÜRÜCÜSÜZ METRO Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. Otomasyon düzeyinde bulunan (GoA4) tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Yüksek performans, yüksek güvenilirlik ve düşük sefer aralıkları, düşük işletme maliyeti sürücüsüz, yolcu taleplerine daha iyi yanıt verebilme metroların cazibesi artırıyor. Bu nedenlerden dolayı dünyada da geçişlerin başladığı tam otomatik metro sistemi Gebze- Darıca hattında da uygulanacak.    
EN BÜYÜK PAY GEBZE’NİN

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın kent içi ulaşım için ayırdığı kaynaktan Kocaeli; 1 Milyar 107 Milyon 243 Bin TL pay alacak.

2021 yılı Yatırım Programı’ndan yer alan bilgiye göre, Bakanlık devam eden kent içi ulaşım projelerine 8 milyar 465 milyon lira bütçe ayırdı. İstanbul 5 milyar lira ile söz konusu yatırımlarda en fazla bütçeyi alan şehir olurken, ödeneğin 3 milyar 45 milyon lirası İstanbul Yeni Havalimanı Raylı Sistem Bağlantıları Projesi’nde kullanılacak. İstanbul’u 1,4 Milyar TL ile Konya takip etti.

GEBZE-DARICA METRO HATTI’NA 1 MİLYAR 28 MİLYON TL ÖDENEK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2021 yılında kent içi ulaşım için ayırdığı kaynaktan Kocaeli toplam 1 Milyar 107 Milyon 243 Bin TL pay alacak. Gebze-OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı Projesinin bu yıl yatırım tutarı ise 1 milyarA 28 milyon lira olarak hesaplandı. Kocaeli Şehir Hastanesi Tramvay Hattı Projesine ise 79 milyon 243 bin lira tahsis edildi.

ULAŞIM 19 DAKİKA OLACAK

Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların ulaşımlarını daha rahat ve konforlu sağlayabilmeleri için hizmetlerini sürdürüyor. Bu doğrultuda Gebze-Darıca arasında uzanacak 15.6 kilometrelik metro hattı için düğmeye basıldı. Yapım ihalesinin gerçekleşmesi ile önümüzdeki günlerde dev projeyi üstlenecek firma belirlenecek. Gebze –Darıca arasında yapılacak metro ile Darıca, Gebze ve OSB'ler arasında ulaşım 19 dakikada sağlanacak. Hattın 14,7 kilometresi tünel 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz tam otomatik metronun kullanılacağı Gebze metro hattı 1080 yolcu kapasiteli olacak. Sürücüsüz metro 12 istasyonlu, 15,6 kilometrelik metro hattında sinyalizasyon ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak.

SÜRÜCÜSÜZ METRO

Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. Otomasyon düzeyinde bulunan (GoA4) tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Yüksek performans, yüksek güvenilirlik ve düşük sefer aralıkları, düşük işletme maliyeti sürücüsüz, yolcu taleplerine daha iyi yanıt verebilme metroların cazibesi artırıyor. Bu nedenlerden dolayı dünyada da geçişlerin başladığı tam otomatik metro sistemi Gebze- Darıca hattında da uygulanacak.

 

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.