Siyaset Haber Girişi: 09.07.2021 - 11:35, Güncelleme: 09.07.2021 - 11:35

Tarhan, “Demiryolu taşımacılığı masaya yatırılmalı”

 

Tarhan, “Demiryolu taşımacılığı masaya yatırılmalı”

CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, TCDD’nin uluslararası taşımacılıkta daha güçlü ve etkin hale gelmesi gerektiğinin altını çizerek, “Demiryolu taşımacılığı masaya yatırılmalı” dedi.
CHP Parti Meclisi Üyesi ve Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan TCDD’nin özellikle uluslararası taşımacılıkta daha güçlü ve etkin hale gelmesi gerektiğinin altını çizdi ve bu amaçla Meclis Araştırma Komisyonu kurulması hakkında önergeyi TBMM Başkanlığına sundu. Tarhan konuya ilişkin değerlendirmesinde “Türkiye doğu ile batı arasında bir köprüdür diyoruz ama bu köprü olmanın avantajını ne kadar kullanabiliyoruz?” diye sordu. Tarhan, “Kuzey, orta ve güney hat olarak belirlenmiş ekonomik koridor projelerinin orta hattında yer alan Türkiye’nin taşımacılıkta kuzey hattının yükünü alması, güney Avrupa ve Afrika için de tek seçenek olarak görülmesi için özel politikalar geliştirilmelidir. Türkiye bu anlamda lojistik bir üs olmak için de konumunun tüm avantajlarını kullanmalıdır.” dedi. “ULUSLARARASI TAŞIMACILIK TEKELLEŞİYOR MU?” Uluslararası ticarette giderek önemli hale gelen intermodal taşımacılıkta da ülkemizin kara-hava-deniz yollarını birleştiren bir nokta olması sebebiyle önemli avantajları bulunduğunun altını çizen Tarhan, son dönemde TCDD’nin taşımacılık ve bakım – onarım işlerini şirketler eliyle gördüğüne dikkat çekti. Tarhan, “TCDD ülkemizin en köklü kurumlarından biri. Ancak taşımacılık ve bakım onarım ile ilgili işlerini yine kendi ortağı olduğu iki ayrı şirket eliyle yürütüyor. Öte yandan uluslararası taşımacılıkta da acente olarak belirlediği iki ayrı şirket var. Bu şirketlerden biri Çin hattında diğeri İran hattında tek yetkili acente. Oysa taşımacılıkta rekabeti teşvik edecekleri, özel firmaların da rekabet edebilirliğini sağlayarak hizmet kalitesini ve uluslararası taşımacılığın hacmini artıracaklarını ifade etmişlerdi. Gelinen noktada ise bunun tam aksi bir tablo ile karşı karşıyayız. TCDD’nin şirketler eliyle yürüttüğü bu hizmetler TBMM denetimini devre dışı bırakmış durumda. Bu sektörde faaliyet gösteren firmalar bu iki acente ile çalışma zorunluluğu nedeniyle tekelcilikten şikayetçi. Oysa ülkemiz hem taşımacılıkta hem lojistik üssü olmak konusunda önemli avantajlara sahip. Bu nedenle biz bu konunun enine boyuna değerlendirilmesini istiyoruz.”diyerek konunun TBMM’de tüm yönleriyle ele alınmasını istedi. TARHAN, FİRMALARLA İLGİLİ SORU ÖNERGESİNİ TBMM’YE SUNDU Tarhan, TCDD ile ilgili araştırma önergesinin yanı sıra bir de Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun cevaplaması talebiyle TCDD hakkında soru önergesini TBMM Başkanlığına sundu. Tarhan soru önergesinde TCDD AŞ ve iki acente hakkında detaylı bilgi talep etti.
CHP Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan, TCDD’nin uluslararası taşımacılıkta daha güçlü ve etkin hale gelmesi gerektiğinin altını çizerek, “Demiryolu taşımacılığı masaya yatırılmalı” dedi.

CHP Parti Meclisi Üyesi ve Kocaeli Milletvekili Tahsin Tarhan TCDD’nin özellikle uluslararası taşımacılıkta daha güçlü ve etkin hale gelmesi gerektiğinin altını çizdi ve bu amaçla Meclis Araştırma Komisyonu kurulması hakkında önergeyi TBMM Başkanlığına sundu. Tarhan konuya ilişkin değerlendirmesinde “Türkiye doğu ile batı arasında bir köprüdür diyoruz ama bu köprü olmanın avantajını ne kadar kullanabiliyoruz?” diye sordu. Tarhan, “Kuzey, orta ve güney hat olarak belirlenmiş ekonomik koridor projelerinin orta hattında yer alan Türkiye’nin taşımacılıkta kuzey hattının yükünü alması, güney Avrupa ve Afrika için de tek seçenek olarak görülmesi için özel politikalar geliştirilmelidir. Türkiye bu anlamda lojistik bir üs olmak için de konumunun tüm avantajlarını kullanmalıdır.” dedi.

“ULUSLARARASI TAŞIMACILIK TEKELLEŞİYOR MU?”

Uluslararası ticarette giderek önemli hale gelen intermodal taşımacılıkta da ülkemizin kara-hava-deniz yollarını birleştiren bir nokta olması sebebiyle önemli avantajları bulunduğunun altını çizen Tarhan, son dönemde TCDD’nin taşımacılık ve bakım – onarım işlerini şirketler eliyle gördüğüne dikkat çekti. Tarhan, “TCDD ülkemizin en köklü kurumlarından biri. Ancak taşımacılık ve bakım onarım ile ilgili işlerini yine kendi ortağı olduğu iki ayrı şirket eliyle yürütüyor. Öte yandan uluslararası taşımacılıkta da acente olarak belirlediği iki ayrı şirket var. Bu şirketlerden biri Çin hattında diğeri İran hattında tek yetkili acente. Oysa taşımacılıkta rekabeti teşvik edecekleri, özel firmaların da rekabet edebilirliğini sağlayarak hizmet kalitesini ve uluslararası taşımacılığın hacmini artıracaklarını ifade etmişlerdi. Gelinen noktada ise bunun tam aksi bir tablo ile karşı karşıyayız. TCDD’nin şirketler eliyle yürüttüğü bu hizmetler TBMM denetimini devre dışı bırakmış durumda. Bu sektörde faaliyet gösteren firmalar bu iki acente ile çalışma zorunluluğu nedeniyle tekelcilikten şikayetçi. Oysa ülkemiz hem taşımacılıkta hem lojistik üssü olmak konusunda önemli avantajlara sahip. Bu nedenle biz bu konunun enine boyuna değerlendirilmesini istiyoruz.”diyerek konunun TBMM’de tüm yönleriyle ele alınmasını istedi.

TARHAN, FİRMALARLA İLGİLİ SORU ÖNERGESİNİ TBMM’YE SUNDU

Tarhan, TCDD ile ilgili araştırma önergesinin yanı sıra bir de Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun cevaplaması talebiyle TCDD hakkında soru önergesini TBMM Başkanlığına sundu. Tarhan soru önergesinde TCDD AŞ ve iki acente hakkında detaylı bilgi talep etti.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.