Yanıltıcı deterjan reklamına 2 milyon tl ceza

Gündem 10.03.2025 - 11:12, Güncelleme: 10.03.2025 - 11:12
 

Yanıltıcı deterjan reklamına 2 milyon tl ceza

Reklam Kurulu, Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi adlı deterjanın reklamını yanıltıcı bularak Procter & Gamble’a 2 milyon 210 bin TL ceza verdi

Reklam Kurulu, televizyonlarda yayımlanan "Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi" adlı toz deterjan reklamını mercek altına aldı. Reklamın içeriği ve iddialarıyla ilgili detaylı inceleme başlatıldığı bildirildi.  2 MİLYON CEZA KESİLDİ Reklam filminde yer alan “Bakalım Ariel’in üstün performansı bütçenize nasıl destek olabilir?”, “Hane halkı tercihlerine göre en yakın rakiplerin 2 ölçekle temizleyebildiğini, Ariel 1 ölçekle temizledi.” ifadeleri ve görsel anlatım ile söz konusu ürünün rakip ürünlere kıyasla daha az deterjan kullanarak bütçe tasarrufu sağladığı iddiasının ispatlanamadığı, reklam filminde yer verilen “...çikolatalı puding, meyve suyu (portakal ve üzüm suyu) ve çamur lekeleri...”nin ürüne ait bir ölçek deterjan ile tek yıkamada temizlendiği anlatısına rağmen söz konusu lekelere ilişkin yapılan testte kirletilmiş çarşafların sekiz kez yıkandığı, dolayısıyla testin gerçekleştirilme koşulu ve reklam filmindeki görsel anlatımın birbirini desteklemediği ve tüketicilerin bu hususta yanıltıldığı, reklam filminde, “çamur lekesi”, “çikolatalı puding lekesi” ile yoğun bir şekilde kirletilen çarşafın reklam konusu ürüne ait bir ölçek deterjanla temizlendiği iddiasının sunulan bilgi ve belgeler ile ispatlanamadığı değerlendirilmiş olup, reklam veren Procter & Gamble Tüketim Malları Sanayi A.Ş. hakkında 2.210.000 TL idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.
Reklam Kurulu, Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi adlı deterjanın reklamını yanıltıcı bularak Procter & Gamble’a 2 milyon 210 bin TL ceza verdi

Reklam Kurulu, televizyonlarda yayımlanan "Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi" adlı toz deterjan reklamını mercek altına aldı. Reklamın içeriği ve iddialarıyla ilgili detaylı inceleme başlatıldığı bildirildi. 

2 MİLYON CEZA KESİLDİ

Reklam filminde yer alan “Bakalım Ariel’in üstün performansı bütçenize nasıl destek olabilir?”, “Hane halkı tercihlerine göre en yakın rakiplerin 2 ölçekle temizleyebildiğini, Ariel 1 ölçekle temizledi.” ifadeleri ve görsel anlatım ile söz konusu ürünün rakip ürünlere kıyasla daha az deterjan kullanarak bütçe tasarrufu sağladığı iddiasının ispatlanamadığı, reklam filminde yer verilen “...çikolatalı puding, meyve suyu (portakal ve üzüm suyu) ve çamur lekeleri...”nin ürüne ait bir ölçek deterjan ile tek yıkamada temizlendiği anlatısına rağmen söz konusu lekelere ilişkin yapılan testte kirletilmiş çarşafların sekiz kez yıkandığı, dolayısıyla testin gerçekleştirilme koşulu ve reklam filmindeki görsel anlatımın birbirini desteklemediği ve tüketicilerin bu hususta yanıltıldığı, reklam filminde, “çamur lekesi”, “çikolatalı puding lekesi” ile yoğun bir şekilde kirletilen çarşafın reklam konusu ürüne ait bir ölçek deterjanla temizlendiği iddiasının sunulan bilgi ve belgeler ile ispatlanamadığı değerlendirilmiş olup, reklam veren Procter & Gamble Tüketim Malları Sanayi A.Ş. hakkında 2.210.000 TL idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.

Kocaeli HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.