Diyetisyen Yaprak Yılmaz
Köşe Yazarı
Diyetisyen Yaprak Yılmaz
 

DÜZ BİR KARIN İÇİN NASIL BESLENİLMELİDİR?

Kadınlar başta olmak üzere pek çok birey karın bölgesinde yağlardan şikayet ederler. Sadece görsel açıdan değil aynı zamanda karın bölgesinde biriken yağlar sağlık açısından da tehdit oluşturur. Diyabet, yüksek tansiyon, karaciğer yağlanması ve kalp hastalıkları riskini önemli ölçüde artırır. Boy uzunluğunuza göre vücut ağırlığınız normal sınırlar içinde olabilir ancak karın yağlarınız fazla ise “abdominal obez” olabilirsiniz. Kadında 80 cm erkekte 94 cm üzeri tehlike sinyalidir. Eğer kadında 88, erkekte 102 cm üzerindeyseniz dikkatli olmanızı öneririz. Peki dümdüz bir karın için nelere dikkat edilmesi gerekir ? Basit şekeri hayatınızdan çıkarın. Uyumadan en az 2 saat önce besin tüketimini bırakın. Çay- kahve tüketiminizi sınırlandırın. Yürüyüş ve karın egzersizlerinizi artırın. Su içmeyi ihmal etmeyin. D vitamini ve kalsiyum kaynaklarını tüketmeye özen gösterin. Beslenmenizde şu besinlere öncelik verin ; Badem ve yağlı tohumlar Kurubaklagiller Ispanak Yumurta Süt ve süt ürünleri Hindi eti Yulaf ezmesi / kepeği Tam buğday ekmeği
Ekleme Tarihi: 09 Eylül 2021 - Perşembe

DÜZ BİR KARIN İÇİN NASIL BESLENİLMELİDİR?

Kadınlar başta olmak üzere pek çok birey karın bölgesinde yağlardan şikayet ederler. Sadece görsel açıdan değil aynı zamanda karın bölgesinde biriken yağlar sağlık açısından da tehdit oluşturur. Diyabet, yüksek tansiyon, karaciğer yağlanması ve kalp hastalıkları riskini önemli ölçüde artırır. Boy uzunluğunuza göre vücut ağırlığınız normal sınırlar içinde olabilir ancak karın yağlarınız fazla ise “abdominal obez” olabilirsiniz.

Kadında 80 cm erkekte 94 cm üzeri tehlike sinyalidir. Eğer kadında 88, erkekte 102 cm üzerindeyseniz dikkatli olmanızı öneririz.

Peki dümdüz bir karın için nelere dikkat edilmesi gerekir ?

  • Basit şekeri hayatınızdan çıkarın.
  • Uyumadan en az 2 saat önce besin tüketimini bırakın.
  • Çay- kahve tüketiminizi sınırlandırın.
  • Yürüyüş ve karın egzersizlerinizi artırın.
  • Su içmeyi ihmal etmeyin.
  • D vitamini ve kalsiyum kaynaklarını tüketmeye özen gösterin.
  • Beslenmenizde şu besinlere öncelik verin ;
  • Badem ve yağlı tohumlar
  • Kurubaklagiller
  • Ispanak
  • Yumurta
  • Süt ve süt ürünleri
  • Hindi eti
  • Yulaf ezmesi / kepeği
  • Tam buğday ekmeği
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.