Diyetisyen Yaprak Yılmaz
Köşe Yazarı
Diyetisyen Yaprak Yılmaz
 

METABOLİZMA HIZLANDIRMAK İÇİN ÖNERİLER

Diyet sürecinin ilk aşamasında vücut ağırlığı kaybı için sorun yaşanmasa da ilerleyen dönemlerde metabolizma bulunduğu duruma adapte olduğu için yavaşlayabiliyor. Ve bireyler yavaş kilo kaybetmeye başlıyorlar. Bu durumda yapmamız gereken birkaç önemli madde mevcut; Bolca su tüketin. Günde 500 ml fazla su içmek metabolizmayı %20 hızlandırır. Yeterli protein tüketin. Böylece kan şekeriniz dengelenir ve tokluk hissiniz artar. Zeytinyağı, keten tohumu yağı, somon balığı gibi güçlü omega-3 kaynaklarının tüketimini artırın. Elma, böğürtlen, greyfurt gibi bazı meyvelerde pektin adında bir lif bulunur. Bu lif hücrelerin yağ emilimini yabaşlatır. Soğan ve sarımsak yağ depolarının azalmasına yardım eder. Zencefil ve acı biber tüketimi metabolizmayı hızlandırır. Güne mutlaka kahvaltı ile başlayın. Ara öğünleri mutlaka beslenme programınıza dahil edin. Düzenli olarak yaptığınız aerobik egzersize ek olarak , öğlen ya da akşamları 10-15 dk hızlı bir yürüyüş yapın. Süt , yoğurt tüketin, yeterli kalsiyum tüketimi metabolizmayı hızlandırır.
Ekleme Tarihi: 10 Haziran 2021 - Perşembe

METABOLİZMA HIZLANDIRMAK İÇİN ÖNERİLER

Diyet sürecinin ilk aşamasında vücut ağırlığı kaybı için sorun yaşanmasa da ilerleyen dönemlerde metabolizma bulunduğu duruma adapte olduğu için yavaşlayabiliyor. Ve bireyler yavaş kilo kaybetmeye başlıyorlar. Bu durumda yapmamız gereken birkaç önemli madde mevcut;

  • Bolca su tüketin. Günde 500 ml fazla su içmek metabolizmayı %20 hızlandırır.
  • Yeterli protein tüketin. Böylece kan şekeriniz dengelenir ve tokluk hissiniz artar.
  • Zeytinyağı, keten tohumu yağı, somon balığı gibi güçlü omega-3 kaynaklarının tüketimini artırın.
  • Elma, böğürtlen, greyfurt gibi bazı meyvelerde pektin adında bir lif bulunur. Bu lif hücrelerin yağ emilimini yabaşlatır.
  • Soğan ve sarımsak yağ depolarının azalmasına yardım eder.
  • Zencefil ve acı biber tüketimi metabolizmayı hızlandırır.
  • Güne mutlaka kahvaltı ile başlayın.
  • Ara öğünleri mutlaka beslenme programınıza dahil edin.
  • Düzenli olarak yaptığınız aerobik egzersize ek olarak , öğlen ya da akşamları 10-15 dk hızlı bir yürüyüş yapın.
  • Süt , yoğurt tüketin, yeterli kalsiyum tüketimi metabolizmayı hızlandırır.
Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.