Diyetisyen Yaprak Yılmaz
Köşe Yazarı
Diyetisyen Yaprak Yılmaz
 

SEZGİSEL YEME NEDİR?

ggg Sezgisel yeme bireyin, vücudunun doğal olarak verdiği fiziksel açlık, tokluk ve doyum sinyallerini dinleyerek ve bu sinyallere uyum sağlayarak yemek yeme biçimi olarak tanımlanmaktadır. Bu kavram beslenme ve diyetetik alanında, diyetsiz yaklaşım, normal yeme, uyuma dönük / adaptif yeme (adaptive eating), akıllıca yeme (wisdom eating) ve bilinçli yeme (conscious eating) gibi kavramlar olarak da belirtilmektedir. Sezgisel yeme, fizyolojik açlık ve doyma ipuçlarına yanıt olarak yemeyi vurgulayan uyumlu bir diyet davranışıdır. Yeme davranışında açlığı fizyolojik ihtiyaç olarak kabul etmeyi ve psikolojik faktörleri karışmamayı temel alan bir beslenme düzenidir. Bu beslenme düzeninde vücut kontrollü bir şekilde aç bırakılabilir. Kendinizi yargılamadan ve pişmanlık duymadan yeme davranışlarınızı gözlemleyin. Doygunluğa saygı göstermek gerekir, gerçekten açlık hissiyatı varsa besin tüketimi sağlanmalı ve tokluk sağlandığı an yeme faaliyeti sona ermelidir. Tartıya odaklanmadan beslenme davranışını düzenlemek temel hedef olmalıdır. Tabi ki tüm bunları yaparken egzersiz günlük yaşantıya dahil edilmelidir. Özetle sezgisel beslenme listelere bağlı kalmadan ,açlık ve tokluk vakitleri iyi belirlenerek, duyguları besinlerle doyurmadan beslenme düzeni oturtabilmektir.
Ekleme Tarihi: 01 Nisan 2021 - Perşembe

SEZGİSEL YEME NEDİR?

Sezgisel yeme bireyin, vücudunun doğal olarak verdiği fiziksel açlık, tokluk ve doyum sinyallerini dinleyerek ve bu sinyallere uyum sağlayarak yemek yeme biçimi olarak tanımlanmaktadır. Bu kavram beslenme ve diyetetik alanında, diyetsiz yaklaşım, normal yeme, uyuma dönük / adaptif yeme (adaptive eating), akıllıca yeme (wisdom eating) ve bilinçli yeme (conscious eating) gibi kavramlar olarak da belirtilmektedir. Sezgisel yeme, fizyolojik açlık ve doyma ipuçlarına yanıt olarak yemeyi vurgulayan uyumlu bir diyet davranışıdır.

Yeme davranışında açlığı fizyolojik ihtiyaç olarak kabul etmeyi ve psikolojik faktörleri karışmamayı temel alan bir beslenme düzenidir. Bu beslenme düzeninde vücut kontrollü bir şekilde aç bırakılabilir. Kendinizi yargılamadan ve pişmanlık duymadan yeme davranışlarınızı gözlemleyin. Doygunluğa saygı göstermek gerekir, gerçekten açlık hissiyatı varsa besin tüketimi sağlanmalı ve tokluk sağlandığı an yeme faaliyeti sona ermelidir. Tartıya odaklanmadan beslenme davranışını düzenlemek temel hedef olmalıdır. Tabi ki tüm bunları yaparken egzersiz günlük yaşantıya dahil edilmelidir.

Özetle sezgisel beslenme listelere bağlı kalmadan ,açlık ve tokluk vakitleri iyi belirlenerek, duyguları besinlerle doyurmadan beslenme düzeni oturtabilmektir.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.