İrem Tonbuloğlu
Köşe Yazarı
İrem Tonbuloğlu
 

Kardiyovasküler Hastalığı Olan Yaşlıda Beslenme

Ülkemizde 65 yaş üstü nüfusun oranı son verilere göre %8.3’tür. Yaşlanma süreci kalp sistemine etki etmektedir. Yaşlanmayla beraber hipertansiyon, kalp yetmezliği, kroner arter hastalığı gibi birçok kalp hastalıkları gün yüzüne çıkabiliyor. Bu hastalıklarla beraber beslenme şeklini değiştirmek hastalıkların seyrinde çok önemlidir. Beslenme nasıl olmalı? Yüksek kilo ve obezite kalp hastalık riski için önemli bir faktördür, bu yüzden eğer varsa böyle bir durum o kişi ideal ağırlığına getirilmelidir. Şeker içeriği yüksek besinlerin alımıyla insülin direnci oluşabilir. Bu besinlerden uzak durulmalıdır. Günlük yeterli ve dengeli beslenilmeli, her besin grubundan alınmalıdır. HDL kolesterol (iyi kolesterol) arttırmak düzenli yürüyüş yapmak önemlidir. Et ve et ürünlerinden uzak durulmalı. Eğer yemekler etli yapılıyorsa ekstra yağ eklenmemelidir. Kırmızı et yerine kurubaklagil, beyaz et, balık tüketilebilir. Sebze ve meyve tüketimi arttırılmalıdır. Mevsim sebzelerinin yemeklerin yanında mutlaka tüketilmesine özen gösterilmelidir. Beslenmede katı yağ tüketimi azaltılmalıdır. Genel olarak yağ ve aşırı yağlı işlenmiş besinlerden uzak durulmalıdır. Günlük su tüketimi önemlidir. Yaşlılarda ortalama 2 litre günlük su tüketilmelidir. Tuz tüketimi azaltılmalı ve sınırlandırılmalıdır. Yemekleri pişirme şekli değişmeli, kızartmalardan uzak durulmalıdır. Süt ve süt ürünlerinde yarım yağlı seçeneklerinin tüketilmesi gerekmektedir. Peynir ve ürünlerinde, tuzsuz ve yarım yağlı-yağsız seçenekleri tercih edilmelidir. Beyaz undan yapılan besinlerden uzak durulmalıdır. Beyaz ekmek yerine tam tahıllı, çavdarlı gibi ekmek seçenekleri tüketilmelidir.
Ekleme Tarihi: 23 Aralık 2021 - Perşembe

Kardiyovasküler Hastalığı Olan Yaşlıda Beslenme

Ülkemizde 65 yaş üstü nüfusun oranı son verilere göre %8.3’tür. Yaşlanma süreci kalp sistemine etki etmektedir. Yaşlanmayla beraber hipertansiyon, kalp yetmezliği, kroner arter hastalığı gibi birçok kalp hastalıkları gün yüzüne çıkabiliyor. Bu hastalıklarla beraber beslenme şeklini değiştirmek hastalıkların seyrinde çok önemlidir.

Beslenme nasıl olmalı?

Yüksek kilo ve obezite kalp hastalık riski için önemli bir faktördür, bu yüzden eğer varsa böyle bir durum o kişi ideal ağırlığına getirilmelidir.

Şeker içeriği yüksek besinlerin alımıyla insülin direnci oluşabilir. Bu besinlerden uzak durulmalıdır.

Günlük yeterli ve dengeli beslenilmeli, her besin grubundan alınmalıdır.

HDL kolesterol (iyi kolesterol) arttırmak düzenli yürüyüş yapmak önemlidir.

Et ve et ürünlerinden uzak durulmalı. Eğer yemekler etli yapılıyorsa ekstra yağ eklenmemelidir.

Kırmızı et yerine kurubaklagil, beyaz et, balık tüketilebilir.

Sebze ve meyve tüketimi arttırılmalıdır. Mevsim sebzelerinin yemeklerin yanında mutlaka tüketilmesine özen gösterilmelidir.

Beslenmede katı yağ tüketimi azaltılmalıdır. Genel olarak yağ ve aşırı yağlı işlenmiş besinlerden uzak durulmalıdır.

Günlük su tüketimi önemlidir. Yaşlılarda ortalama 2 litre günlük su tüketilmelidir.

Tuz tüketimi azaltılmalı ve sınırlandırılmalıdır.

Yemekleri pişirme şekli değişmeli, kızartmalardan uzak durulmalıdır.

Süt ve süt ürünlerinde yarım yağlı seçeneklerinin tüketilmesi gerekmektedir.

Peynir ve ürünlerinde, tuzsuz ve yarım yağlı-yağsız seçenekleri tercih edilmelidir.

Beyaz undan yapılan besinlerden uzak durulmalıdır. Beyaz ekmek yerine tam tahıllı, çavdarlı gibi ekmek seçenekleri tüketilmelidir.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.