Hangi sektör hangi yemeği yiyor?

200'ü aşkın şirkette 20 binin üzerinde personele yemek yediren Keyveni Kurumsal Hazır Yemek,

"hangi sektör, ne yiyor" araştırması hazırladı. Keyveni Yönetim Kurulu Başkanı Sadık Çelik; teknoloji

sektöründe daha çok fast food yiyecekler, ağır sanayi sektöründe ise tencere yemekleri tüketildiğini

açıklarken, diğer sektörlere ilişkin analizleri ise detaylı olarak yorumluyor.

Bilişim, yazılım, araştırma, danışmanlık ve internet siteleri çalışanları- Teknoloji sektörü

Ağırlıklı olarak 20- 35 yaş arası çalışanların bulunduğu teknoloji sektörünün, fast food ürünler

tüketmeyi tercih ettiğini söyleyen Çelik, " Yemek menülerinde fast food tarzı yiyeceklerin bulunmasını

talep eden bu sektörlerin tercihlerinin yaş gruplarına bağlı olduğunu düşünüyoruz. Genç nesil

çalışanlar menülerinde klasik veya tencere yemeklerinin dışında pizza, pide, hamburger gibi

yiyeceklerin bulunmasını istiyor" diyor.

İnşaat sektörü

İnşaat sektörü çalışanlarının mühendis ve işçi kadrosu olmak üzere ikiye ayrıldığını vurgulayan Sadık

Çelik, "Mühendis kadrosunun yemek seçimlerinde salata ve protein dengeli daha düzenli bir

beslenme modeli olduğu görülürken, işçi sınıfı tercihlerinde ise ağırlıklı olarak kalorisi daha yüksek

yiyecekler bulunuyor. Yağlı ve kalorili yiyecekler tercih eden işçi kadrosu, yemeklerinde seçmeli olan

meyve tercihi yerine de tatlı tercih ediyor. İşçi kadrosunda görülen bu tercihler ise çalışma koşulları

nedeniyle baş gösteriyor. Yoğun tempoda ve yüksek enerjide çalışan işçiler, çok fazla efor ve enerji

sarf etmeleri sebebiyle yemeklerinde mutlaka tatlı yemek ve doyurucu menüler tüketmek istiyorlar"

diye açıklıyor.

Ağır sanayi sektörü

Ağır sanayi sektörü çalışanlarının ağırlıklı olarak tencere yemekleri tercih ettiğini bildiren Çelik,

"Bilişim ve teknoloji sektörünün aksine kesinlikle fast food yiyecek tüketmek istemiyorlar. Ekmeği

fazla tüketmekle birlikte karbonhidratı yüksek besinler yemek istiyorlar. Bunun sebebi ise en fazla

ayakta çalışmak durumunda olan sektörde yer almalarından kaynaklanıyor. Bunun yanı sıra, bu sektör

çalışanlarının çoğu geleneksel Türk aile tarzında yetiştiriliyor. Halk arasında ekmeği suya bandırmak

şeklinde bir söylem vardır. Bu sektör çalışanlarının temsilcilerinin talebi de bize bu yönde oluyor.

Ekmeği suyuna bandırılacak çeşitlerde yemekler yemeyi tercih ediyorlar" diyor.

AVM, Otel, Hastane. Hizmet Sektörü

Hizmet sektöründe çalışanların tümünün fazla detaycı olduğuna dikkat çeken Sadık Çelik, "Daha

özenilmiş ve düşünülmüş menüler bekliyorlar. Verilen hizmetin tüm detayını sorguluyorlar. Kullanılan

ekipmandan yemeğin hammaddesine kadar sorular soruyorlar. Hemen hemen her çeşit yemeği belirli

bir plan ve sıklık dahilinde yemeyi tercih ediyorlar. Bunun sebebi ise kendileri de müşteri ve hizmet

odaklı olarak çalışıp hizmet ettikleri için, kendilerine verilen hizmetin de kusursuz olmasını

beklemelerinden kaynaklanıyor" diyor

Gıda ve sağlık sektörü

Gıda sektörü çalışanlarının sağlıklı ve dengeli besinler tüketmeyi tercih ettiğini söyleyen Sadık Çelik,

"GDO’lu olma ihtimali bulunan, işlenmiş ve naylon ürünlerden uzak duruyorlar. Daha az işlenmiş

ürünleri tercih ediyorlar. Patates kızartması, nugget ve schnitzel gibi ürünleri menülerinde görmek

istemiyorlar. Bunun sebebi de; içinde bulundukları sektörde yiyeceklerin besin değerlerini ve

zararlarını çok iyi bilmelerinden kaynaklanıyor. Sağlıksız gıdaların ve hazırlanış şekillerinin bilincinde

olmaları sebebiyle işlenmiş ürünlerin sağlığı tehdit edici unsurlarından kaynaklı doğal ürünler yemek

istiyorlar." diyor

Kimya sanayi, deri, ayakkabı, tekstil ve matbaa sektörü

Kimyevi madde solunumuna maruz kalan bu sektörlerin çalışanları menülerinde özellikle yoğurt ve

yoğurt ürünleri tercih ettiğini açıklayan Sadık Çelik, "Çalışma şartlarından kaynaklı kimyevi maddeler

ile iç içe olmalarına bir önlem olarak tükettikleri yoğurtla kimyevi madde zararlarının önüne geçmek

istiyorlar" diyor.

Spor ve fitness sektörü

Spor sektörü çalışanlarının ağırlıklı olarak eğitmen kadrosundan oluştuğunu ve bu kişilerin de

genellikle spor akademisini bitirmiş kişiler olduğunu belirten Sadık Çelik, "İşleri gereği kendi

vücutlarına ve formlarına da dikkat eden spor sektörü çalışanları, ağırlıklı olarak gramajı belli protein

ürünleri tercih ediyorlar. Ketçaplı mayonezli yağlı yiyeceklerden uzak duruyorlar. Yağsız ve kalorisiz

protein ağırlıklı beslenme tercih ediyorlar" diyor.

Ofis tipi çalışan beyaz yakalılar

Bu grupta çalışan özellikle kadınlar salata bar seçeneği fazla ve zeytinyağlı menüler tüketmeyi tercih

ediyor. Masa başı çalışmalarından kaynaklı gün içinde hareketsiz kaldıklarından dolayı hafif

yiyeceklerin kilo alma riskini önleyeceğini düşünüyorlar. Bu konuda çok haklılar. Özellikle gün içinde

egzersiz yapılmadığı ve uzun saatler oturulduğu müddetçe yenilen yemekler enerji olarak dışarı

atılamadığından dolayı kilo olarak vücutta kalıyor. Bu yüzden sindirimi kolay ve kalorisi düşük salata

ve zeytinyağlıların tercih edilmesi formunu ve kilosunu korumak isteyen kişiler için ideal bir seçenek

oluşturuyor. Bu kişilerin diyet menü taleplerinin de ağırlıkta olduğu zamanlar olabiliyor. Kalorisi

düşük, yağsız, karbonhidratsız menüler yemek istiyorlar. Özellikle yaz aylarında bu talepler artıyor.

Yine ofis tipi çalışanları incelediğimizde ay içinde belirli dönemlerde brunch tarzı kahvaltılık yiyecek

talepleri olduğu görülüyor.