İflas eden fabrika satışa çıkarıldı

Türkiye’nin en büyük boya üreticisiyken mali zorluğa düşen ÇBS Grubu’nun, 6 yıl önce iflas erteleme talebi ile gittiği mahkeme gruba bağlı 5 şirket için ‘iflas’ kararı vermişti. Bu kararın ardından ÇBS Grubu’nun Gebze’de bulunan fabrikası satışa çıkarıldı.

 

Türkiye’nin en büyük boya üreticisiyken mali zorluğa düşen ÇBS Grubu’nun, 6 yıl önce iflas erteleme talebi ile mahkemeye başvurmuştu. Geçtiğimiz yıl mahkeme, gruba bağlı 5 şirket için ‘iflas’ kararı verirken, 6 şirket için ise verdiği tedbir taleplerini kaldırmıştı. Mahkeme, 5 şirketin borca batık durumda olduğunu, bu şirketlerin ayağa kaldırılamayacağına hükmederek iflasına karar vermişti


132 MİLYON TL DEĞER BİÇİLDİ
Grubun borçlarının ödenmesi için ise en büyük fabrikası olan Gebze’de kurulu bulunan fabrikanın satışına karar verildi. Toplam 56 bin 328 metrekare bir alana kurulu bulunan fabrika alanı içinde çeşitli tesisler ve yapı bulunmak. Bu fabrikaların ve tesislerin içinde yine çeşitli özelliklerde ve çok sayıda makine ve teçhizat bulunmakta. Boya imalatı yapılan önemli fabrikalardan oluştuğu, bu tesis ve fabrikaların bulunduğu konum Gebze’nin en önemli sanayi ve ticaret bölgesinde, ana ulaşım yolları üzerinde bulunmakta. Fabrika için 132 milyon 859 bin 840 lira değer biçildi. Satış Gebze 2. İcra Dairesi tarafından 26 Mayıs günü saat 10:00’da Gebze adliyesi ek binası mezat salonunda yapılacak. Bu ihalede alıcı
çıkmazsa 2. satış günü ise 20 Haziran olarak belirlendi.


TEMELİ 1930’LARDA ATILDI
ÇBS Türkiye’nin en eski sanayi kuruluşları arasında. Temelleri 1930’lu yıllara dayanan ÇBS Boya, İstanbul Sanayi Odası’nın 1968’deki ilk ‘En Büyük Sanayi Kuruluşları’ listesinde 49’uncu sırada yer aldı. ÇBS, sonraki yıllarda da listede yer almaya devam etti. 2001 krizinde darboğaza giren ÇBS’nin temelleri ise küçük bir boya malzemeleri satılan dükkânda atıldı. Çavuşoğlu Ailesi tarafından Alibeyköy’de 8 metrekarelik bir dükkanda 1953’te kurulan ÇBS Boya 1989’da Gebze’deki entegre tesislerine taşındı. 1995’te halka açılan ÇBS için zorlu süreç 2001 krizinde başladı. Şirket, bir dönem, pazarın yüzde 25'ine hitap ediyordu.