Ödül Marmara Bilge'nin

Türkiye’nin İlk İnovatif ve Hibrit Öğretim Merkezine sahip MBO okulları kurdukları merkezde iki Robotik Atölye ve bir adet ulusal uluslar arası Robotik Turnuva alanı bulunmaktadır. Robotik alanı dışında merkezde iki STEM laboratuarı, MAKER atölyesi, iki kodlama laboratuvarı ve üç adet FKB Laboratuvarı bulunmaktadır. İnovatif ve Hibrit öğretim merkezi aynı zamanda Danimarka onaylı olan ve Türkiye’de iki okulun alabildiği “ LEGO EDUCATION INNOVATION STUDIO” unvanına sahip İstanbul ve Kocaeli’nin tek okulu durumundadır.

MBO Genel Koordinatörü Türker GEDİK “Biz iki yıldır FLL turnuvasına katılıyoruz. Geçen yılda ekibimiz yine ödülle dönmüşlerdi. Aslında biz kurduğumuz Bilge İnovatif ve Hibrit Öğretim Merkezi; yıllarca okul, sınıf, sıra, sandalye, tahta, öğretmen, kitap yedilemesi yoluyla esir tuttuğumuz çocuklarımızın özgürlüğe kaçış hareketinin startının verildiği  “sembol bir merkez”, “ geleceğin öğrenim merkezlerinin prototipi niteliğindedir. Endüstri 4.0 dayalı yapay zeka ve robotik teknolojinin baş aktör haline geldiği, nesne tabanlı İnternet, sensör ve işlemcilerle donanmış siber-fiziksel sistemlerin “Yıkıcı İnovasyonuna” maruz kalacağımız yıllar çok uzakta değil birkaç yıllık ötede bizleri beklemektedir. MEB Bakanlığı başta olmak üzere, bütün kurum ve kuruluşlar Dünyada yeniden tanımlanan emek, iş görev ve hepsinden önemli üretim biçimlerine odaklanıp, kimlik değiştiren maskeli teknolojinin “ YIKICI İNOVASYON ETKİSİNDEN EN AZ HASARLA” kurtulmanın yollarını aramalıdır.“ diyerek 21. Yüzyıl becerilerine yönelik kodlama ve STEM, MAKER ve Robotik’in ne denli önemli olduğunu vurguladı.

506 BİLGEROBOT Ekibi Turnuvaya hazırlanırken neler yaptı?

Gedik açıklamalarına şöyle devam etti. “Uzay serüveni konusu ve proje konumuzla ilgili uzman kişilerden görüntülü konferans ile iletişim kurarak konumuzla ilgili sorular sorduk ve fikirler edindik. Sancaktepe Bilim Merkezine gezi düzenledik. Gözlemevinde çeşitli deneyler yaptık ve bilgiler aldılar. Proje Alanında; UZAY Serüveni ile ilgili problem belirlediler.  Astronotların fizyolojik ve psikolojik değişimlerde renklerin etkisini araştırdılar. Uzay mekiği maketi yaptılar, maketlerinin bölmelerini renklere boyadık. Renklerin etkisini astronotların üzerinde neler olabileceği hakkında bilgiler edindiler ve FLL jürilerimize anlattılar. Robot oyunu ile ilgili olarak tasarladıkları robotubelirtilen görevleri yerine getirebilecek şekilde programladılar. Teneffüslerde, öğle yemeği aralarında ve ailelerinden izin aldıkları zamanlarda özellikle programlama ile ilgili herkes katkıda bulundu ve fikirlerini sundu. Takım ruhunu, birbirimize olan saygı ve sevginin, paylaşımın oluşması için yaratıcı drama öğretmenlerinden drama oyunları eğitimi aldılar.  Bu eğitim sayesinde öğrenciler birbirlerini daha hızlı tanıdılar ve takımca hareket edebilmenin önemini anladılar.”dedi.