Gebze’den kalkacak, Edirne’de duracak

Gebze'den kalkacak tren, üçüncü köprüyü geçip üçüncü havalimanına uğrayacak. Toplamda 152 kilometre yol kat edip Halkalı'ya varacak. Daha sonra hat, ilk etaptaTekirdağ Çerkezköy'e ardından da Edirne'ye uzatılacak. İşte projenin detayları:

2018'DE DE DEVREYE GİRECEK

Proje bu yıl kamuoyuyla paylaşılacak. Etüt çalışmaları sürüyor. Proje İstanbul, İzmit veTrakya'da yaşayanlara önemli kolaylık sağlayacak. Çalışmalar, yıl sonuna kadar tamamlanması planlanan üçüncü köprü bitince başlayacak. Hattın 2018'e kadar hizmete girmesi planlanıyor. Proje, hızlı ve kesintisiz ulaşım sağlaması bakımından şehir içi yolcu geçişlerinde önem arz ediyor.

YENİ HATTIN GEÇECEĞİ GÜZERGAHLAR

Şu an Yüksek Hızlı Tren, İstanbul-Eskişehir-Ankara hattında hizmet veriyor. Gebze'den başlayarak Tuzla yönünde devam edecek olan yeni hat, TEM Otoyolu'nun kuzeyindenSultanbeyli'ye doğru dönüş yapacak. Sultanbeyli'nin güney cephesinden Çekmeköyiçlerine doğru devam ettikten sonra, Beykoz Görele Mahallesi Zerzevatçı köyü istikametinde üçüncü köprüye giriş yapacak. Köprüyü çift hat halinde geçecek.

ÜÇÜNCÜ HAVALİMANINA UĞRAYACAK

Üçüncü havalimanına raylı sistemle ulaşma imkanı sunan projeye göre; Yüksek Hızlı Trenköprüden çıkışta Avrupa Yakası'nda 700 metrelik bir tünele girecek. Çevre yolundan farklı olarak kendi rotasında devam edecek olan tren, üçüncü havalimanına uğrayacak. Ardından da Odayeri, Şamlar üzerinden Başakşehir'e dönerek Halkalı'da sona erecek. Köseköy-Halkalı arasındaki toplam 152 kilometrelik mesafeyi kat edecek tren, transit geçiş için kullanılabilecek.

METROYA ENTEGRE

Tren Gayrettepe Metro ve Halkalı Tren İstasyonu'yla entegre olacak. Aktarma merkezleri ve kent içi raylı sistem hatlarıyla uyum için etüt yapılacak. Tren, olası en yüksek hızlı araç olarak belirlenerek havalimanına erişim süresi minimize edilecek. ÖZEL VAGON... Projede kullanılacak trenler için özel vagon çalışması yapılacak. Kabinler, Yüksek Hızlı Tren silueti verecek aerodinamik görünüşte olacak. Bu tanıma uyan beş alternatif tasarım geliştirilecek. Araç iç mekan tertibinde, engelliler için özel alan öngörülecek. Bagajlı yolcuların pratik kullanımını sağlayacak düzenleme yapılacak.