Köprü'de sona doğru!

28.07.2015 - 14:20, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:31
 

Köprü'de sona doğru!

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kuleleri arasındaki ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolu tamamlandı

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kuleleri arasındaki ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolu tamamlandı.Kuzey Marmara otoyolunda bazı bölümlerinde karayolu tamamlandı ve asfaltlanarak hizmete hazır hale getirildi.Proje kapsamında henüz tamamlanmayan viyadük, altgeçit ve üstgeçitlerde çalışmalar hızla sürüyor. ANA KABLONUN DÖŞENMESİNDE KULLANILACAK KEDİ YOLU HAZIR Yavuz Sultan Selim ismi verilecek olan 3. Boğaz köprüsünde iki yaka geçtiğimiz aylarda, iki kule arasına kılavuz kablo çekilmesiyle ilk defa bir araya gelmişti.Ana kablonun döşenmesinde kullanılacak "Cat Walk" ismi verilen Kedi yolunun iki yaka arasında yapılmasının ardından Avrupa ve Anadolu yakası bir kez daha bir araya geldi.Köprü üzerinde işçi ve mühendislerin artık yürüyerek karşıdan karşıya geçebildiği belirtildi. Kule kablo dağıtım semeri ve kablo bileziklerinin üretiminin ise İtalya'da yapıldığı belirtildi.talya'dan gemiyle getirilen bu elemanların kulelerin zirvesine yerleştirme işlemlerinin bitmek üzere olduğu, bu işlemin tamamlanmasının ardından ana kablonun döşenmesin başlanacağı öğrenildi.Öte yandan araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin 18'i deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi. ARAÇLARI TAŞIYACAK ÇELİK TABLİYELER DÖŞENİYOR Köprü tabliyelerini taşıyacak 176 eğik askı kablosundan 60'ının montajı gerçekleştirildi.Köprü üzerine toplam 60 çelik tabliye yerleştirileceği, her iki yakada karşılıklı yerleştirilen 20'şer tabliyenin ardından ana taşıyıcı askı kablosunun yapımına başlanacağı belirtildi.Araçları taşıyacak çelik tabliyelerin üretiminin Tuzla ve Altınova'daki tesislerde devam ettiği, gemilerle getirildiği belirtildi. ANA KABLO TÜRKİYE'YE GETİRİLDİ Bu arada yurt dışında yapılan ana kablo imalatının tamamlandığı belirtildi.Tamamlanan ana kablonun Türkiye'ye getirildiği ve geçici depolama alanında yerleştirildiği öğrenildi.Öte yandan Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü dahil) Otoyolu Projesi kapsamında 102 adet menfez, 6 adet alt geçit ve 1 adet üstgeçit tamamlandığı belirtildi. 31 viyadük, 20 altgeçit, 29 üstgeçit ve 35 menfezde ise çalışmaların hızla sürdüğü öğrenildi. Proje kapsamında yapılan Riva ve Çamlık tünellerinde ise delme işleminin tamamlandığı alt yapı çalışmalarının devam ettiği belirtildi.Projenin Kısırkaya ve Çiftalan köylerinden geçen bazı bölümlerinde karayolu yapım çalışmalarının tamamlandığı ve yolun asfaltlandığı görüldü.
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kuleleri arasındaki ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolu tamamlandı

Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kuleleri arasındaki ana kablonun döşenmesinde kullanılacak kedi yolu tamamlandı.Kuzey Marmara otoyolunda bazı bölümlerinde karayolu tamamlandı ve asfaltlanarak hizmete hazır hale getirildi.Proje kapsamında henüz tamamlanmayan viyadük, altgeçit ve üstgeçitlerde çalışmalar hızla sürüyor.

ANA KABLONUN DÖŞENMESİNDE KULLANILACAK KEDİ YOLU HAZIR

Yavuz Sultan Selim ismi verilecek olan 3. Boğaz köprüsünde iki yaka geçtiğimiz aylarda, iki kule arasına kılavuz kablo çekilmesiyle ilk defa bir araya gelmişti.Ana kablonun döşenmesinde kullanılacak "Cat Walk" ismi verilen Kedi yolunun iki yaka arasında yapılmasının ardından Avrupa ve Anadolu yakası bir kez daha bir araya geldi.Köprü üzerinde işçi ve mühendislerin artık yürüyerek karşıdan karşıya geçebildiği belirtildi. Kule kablo dağıtım semeri ve kablo bileziklerinin üretiminin ise İtalya'da yapıldığı belirtildi.talya'dan gemiyle getirilen bu elemanların kulelerin zirvesine yerleştirme işlemlerinin bitmek üzere olduğu, bu işlemin tamamlanmasının ardından ana kablonun döşenmesin başlanacağı öğrenildi.Öte yandan araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin 18'i deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi.

ARAÇLARI TAŞIYACAK ÇELİK TABLİYELER DÖŞENİYOR

Köprü tabliyelerini taşıyacak 176 eğik askı kablosundan 60'ının montajı gerçekleştirildi.Köprü üzerine toplam 60 çelik tabliye yerleştirileceği, her iki yakada karşılıklı yerleştirilen 20'şer tabliyenin ardından ana taşıyıcı askı kablosunun yapımına başlanacağı belirtildi.Araçları taşıyacak çelik tabliyelerin üretiminin Tuzla ve Altınova'daki tesislerde devam ettiği, gemilerle getirildiği belirtildi.

ANA KABLO TÜRKİYE'YE GETİRİLDİ

Bu arada yurt dışında yapılan ana kablo imalatının tamamlandığı belirtildi.Tamamlanan ana kablonun Türkiye'ye getirildiği ve geçici depolama alanında yerleştirildiği öğrenildi.Öte yandan Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü dahil) Otoyolu Projesi kapsamında 102 adet menfez, 6 adet alt geçit ve 1 adet üstgeçit tamamlandığı belirtildi.

31 viyadük, 20 altgeçit, 29 üstgeçit ve 35 menfezde ise çalışmaların hızla sürdüğü öğrenildi. Proje kapsamında yapılan Riva ve Çamlık tünellerinde ise delme işleminin tamamlandığı alt yapı çalışmalarının devam ettiği belirtildi.Projenin Kısırkaya ve Çiftalan köylerinden geçen bazı bölümlerinde karayolu yapım çalışmalarının tamamlandığı ve yolun asfaltlandığı görüldü.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.