19 NİSAN  CUMA - 23 NİSAN SALI 2024

Köprü'de Son Tabliye'de Tamam!

Kocaeli 23.12.2015 - 10:38, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:31
 

Köprü'de Son Tabliye'de Tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın 2016 yılının Nisan ayında ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde kara üzerindeki son tabliye dev yüzer vinç tarafından yerine yerleştirildi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın 2016 yılının Nisan ayında ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde kara üzerindeki son tabliye dev yüzer vinç tarafından yerine yerleştirildi. Köprüde ana kablonun döşenmesi işlemi biterken önümüzdeki günlerde deniz üzerindeki tabliyelerin montajına geçilecek. İstanbul-İzmir arasındaki yolun  3,5 saate inmesini sağlayacak 433 kilometrelik uzunluğundaki projenin şu ana kadar yüzde 52'lik bölümünün tamamlandığı belirtildi. Öte yandan alınan sıkı iş güvenliği tedbirleri sayesinde bugüne kadar ölümlü hiçbir kazanın yaşanmadığı köprü şantiyesine, "Düşme tehlikesi olan yerlerde kesinlikle selfie çekmeyiniz" ibareli uyarı tabelaları asıldı. Geçtiğimiz haftalarda iki genç önce yapımı süren 3. Boğaz Köprüsü kule vinçlerine, ardından da bir iş merkezinin çatısına çıkarak çektikleri selfie fotoğraflarla gündeme gelmişlerdi.  KARADAKİ SON TABLİYE YERİNE TAKILDI  GEBZE-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Köprünün kara üzerindeki son tabliyesi dün yüzer vinç yardımıyla yerine yerleştirildi. Böylece köprünün kara üzerindeki viyadüklerde bulunan tabliyelerinin tamamı takılmış oldu. Köprüye giriş ve çıkışta kullanılacak viyadüklerde ise asfaltlama çalışmalarında ise sona yaklaşıldığı belirtildi.  ANA KABLO TAMAMLANDI   Öte yandan köprü tabliyelerini taşıyacak olan ana kablonun döşenme işlemi ise tamamlandı. 330 bin metre ince çelik telden oluşan ana kablonun sıkıştırma işlemlerinin de tamamlanmak üzere olduğu belirtildi  DEV KAYNAK ÇADIRLARI YAPTIRILIYOR  Dev projede araçları taşıyacak olan deniz üzerindeki tabliyelerin döşenme işlemeni önümüzdeki günlerde başlanacağı belirtildi. Çalışmaların hava şartlarından etkilenmemesi için kaynak yapılacak alanların üzerini kapatacak dev çadırlar yaptırıldığı belirtildi. Hazırlıkların tamamlanmasının ardından Kuzey ve Güney kuleler ile orta bölümünde aynı anda tabliyelerin yerleştirilmeye başlanacağı belirtildi.  YENİ UYARI TABELALARI KONDU   Bu arada köprü inşaatının başladığı günden bu yana alınan iş güvenliği önlemleri sayesinde hiçbir ölümlü kazanın yaşanmadığı şantiyede, yeni bir uyarı tabelası dikkat çekiyor. Geçtiğimiz haftalarda iki gencin önce yapımı devam edilen 3. boğaz köprüsü şantiyesine girerek köprü ayaklarındaki vinç üzerinde, ardından da bir iş merkezinin çatısında selfi fotoğraf çektirmeleri şantiyedeki iş güvenlik uzmanlarını harekete geçirdi. Şantiye içinde asılan "Düşme tehlikesi olan yerlerde kesinlikle selfie çekmeyiniz" ibaresi bulunan uyarı tabelaları asıldı. 433  KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 52'Sİ TAMAMLANDI  Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir ( İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 90, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 82, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 75 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 52'lik fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi. Projede toplam 7.908 personel ile birlikte 1.568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi.  GEÇİŞ ÜCRETİ ŞU AN İÇİN 35 DOLAR ARTI  KDV Toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1500 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın 2016 yılının Nisan ayında ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde kara üzerindeki son tabliye dev yüzer vinç tarafından yerine yerleştirildi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın 2016 yılının Nisan ayında ulaşıma açılacağını açıkladığı İzmit Körfez Geçiş köprüsünde kara üzerindeki son tabliye dev yüzer vinç tarafından yerine yerleştirildi. Köprüde ana kablonun döşenmesi işlemi biterken önümüzdeki günlerde deniz üzerindeki tabliyelerin montajına geçilecek. İstanbul-İzmir arasındaki yolun  3,5 saate inmesini sağlayacak 433 kilometrelik uzunluğundaki projenin şu ana kadar yüzde 52'lik bölümünün tamamlandığı belirtildi.

Öte yandan alınan sıkı iş güvenliği tedbirleri sayesinde bugüne kadar ölümlü hiçbir kazanın yaşanmadığı köprü şantiyesine, "Düşme tehlikesi olan yerlerde kesinlikle selfie çekmeyiniz" ibareli uyarı tabelaları asıldı. Geçtiğimiz haftalarda iki genç önce yapımı süren 3. Boğaz Köprüsü kule vinçlerine, ardından da bir iş merkezinin çatısına çıkarak çektikleri selfie fotoğraflarla gündeme gelmişlerdi. 

KARADAKİ SON TABLİYE YERİNE TAKILDI 

GEBZE-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Köprünün kara üzerindeki son tabliyesi dün yüzer vinç yardımıyla yerine yerleştirildi. Böylece köprünün kara üzerindeki viyadüklerde bulunan tabliyelerinin tamamı takılmış oldu. Köprüye giriş ve çıkışta kullanılacak viyadüklerde ise asfaltlama çalışmalarında ise sona yaklaşıldığı belirtildi. 

ANA KABLO TAMAMLANDI  

Öte yandan köprü tabliyelerini taşıyacak olan ana kablonun döşenme işlemi ise tamamlandı. 330 bin metre ince çelik telden oluşan ana kablonun sıkıştırma işlemlerinin de tamamlanmak üzere olduğu belirtildi 

DEV KAYNAK ÇADIRLARI YAPTIRILIYOR 

Dev projede araçları taşıyacak olan deniz üzerindeki tabliyelerin döşenme işlemeni önümüzdeki günlerde başlanacağı belirtildi. Çalışmaların hava şartlarından etkilenmemesi için kaynak yapılacak alanların üzerini kapatacak dev çadırlar yaptırıldığı belirtildi. Hazırlıkların tamamlanmasının ardından Kuzey ve Güney kuleler ile orta bölümünde aynı anda tabliyelerin yerleştirilmeye başlanacağı belirtildi. 

YENİ UYARI TABELALARI KONDU  

Bu arada köprü inşaatının başladığı günden bu yana alınan iş güvenliği önlemleri sayesinde hiçbir ölümlü kazanın yaşanmadığı şantiyede, yeni bir uyarı tabelası dikkat çekiyor. Geçtiğimiz haftalarda iki gencin önce yapımı devam edilen 3. boğaz köprüsü şantiyesine girerek köprü ayaklarındaki vinç üzerinde, ardından da bir iş merkezinin çatısında selfi fotoğraf çektirmeleri şantiyedeki iş güvenlik uzmanlarını harekete geçirdi. Şantiye içinde asılan "Düşme tehlikesi olan yerlerde kesinlikle selfie çekmeyiniz" ibaresi bulunan uyarı tabelaları asıldı. 433 

KİLOMETRELİK PROJENİN YÜZDE 52'Sİ TAMAMLANDI 

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir ( İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 90, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde ise yüzde 82, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 75 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 52'lik fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi. Projede toplam 7.908 personel ile birlikte 1.568 adet iş makinesinin çalıştığı öğrenildi. 

GEÇİŞ ÜCRETİ ŞU AN İÇİN 35 DOLAR ARTI 

KDV Toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1500 metre olacağı ve dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Köprüde ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Proje tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.