Akyıldız'dan UKOME Kararına Tepki

Gebze 03.02.2017 - 17:29, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:32
 

Akyıldız'dan UKOME Kararına Tepki

22. Meslek Komitesi Başkanı ve Gebze Ticaret odası Meclis Üyesi Zekai Ayyıldız UKOME'nin kararını bir basın açıklaması ile eleştirdi.

Akyıldız basın açıklamasında, " Kocaeli Servis Araçları İşletmecileri Odasının organizasyonu, Kocaeli UKOME nin destekleri ve yaptırımları ile bölge esnafı zoraki birşeylere zorlanmaktadır.Bu bağlamda; İlimiz sınırları içerisinde servis taşımacılığı yapan  personel, öğrenci, ticari amaç dışı (8000-9000 serisi) misafir servis araçları ve komşu illerden ilimize servis taşımacılığı yapan servis araçlarına (41 P, 34, 77, 41 vd. plakalı) UKOME Kurulu’nun 13/12/2016 tarihli ve 2016/223 sayılı kararı ile Araç Takip Sistemi takılması zorunluluğu getirilmiştir.Alınan karar ve yapılan uygulama çok farklıdır.UKOME kararı ilgili birimlerde baskı yapılarak uygulamaya çalışılmaktadır."dedi.   BAHSİ GEÇEN UKOME KARARI ŞÖYLE SERVİS ARAÇLARINA GPS CİHAZI ZORUNLULUĞU GETİRİLDİ   Kocaeli Servis Araçları İşletmecileri Odasının taleplerine istinaden Kocaeli İli sınırları içerisinde servis taşımacılığı yapan  personel, öğrenci, ticari amaç dışı (8000-9000 serisi) misafir servis araçları ve komşu illerden ilimize servis taşımacılığı yapan servis araçlarına (41 P, 34, 77, 41 vd. plakalı) UKOME Kurulu’nun 13/12/2016 tarihli ve 2016/223 sayılı kararı ile Araç Takip Sistemi takılması zorunluluğu getirilmiştir.   İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılan Koordinasyon Merkezleri Yönetmeliğinin 18/d maddesine göre; "Karayolu taşımacılığına ait mevzuat hükümleri saklı kalmak üzere, trafik düzeni ve güvenliği yönünden belediye sınırları içinde ticari amaçla çalıştırılacak yolcu ve yük taşıtları ile motorsuz taşıtların çalışma şekil ve şartları ile bu taşıtların teknik özelliklerini tespit etmek, çalıştırılabileceği yerler ile güzergâhlarını tespit etmek ve sayılarını belirlemek, bunlara izin ve çalışma ruhsatı vermekle," UKOME görevli ve yetkilidir.   Kocaeli Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odasının önerisi ve Kocaeli Ticaret Odasının uygun görüşü ile İlimiz dâhilindeki servis araçlarını, komşu illerle yapılan karşılıklı servis taşımacılığı yapan araçları ve ticari amaç gütmeyerek kendi personelini taşıyan tahdit kapsamı dışındaki servis araçlarını (8000-9000 serisi) kapsayan, tüm araçlara araç takip sistemi takılması ve bu hususta bir sistem oluşturulması uygun görülmüştür.   Yapmış olduğumuz tespitlere göre ilimiz genelindeki servis araçlarının yaklaşık %50 sinde araç takip sistemi mevcuttur. İlimizde yaklaşık 11 000 civarında öğrenci ve personel servis araçlarına, tahdit kapsamı dışındaki servis araçlarına ve komşu illerden ilimize servis taşımacılığı yapan araçlara, araç takip cihazı takılması ve ilgili birimler tarafından bu araçların takip edilebilmesinin aşağıda belirtilen faydaları sağlayacağı görülmektedir.   a- İşyerleri, araç sahipleri, öğrenci velileri araçlarını sürekli takip edebilecektir. b- Ülkemiz genelinde son zamanlarda meydana gelen güvenlik ve kötü niyetli olaylar nedeniyle, araçların takip edilebilmesi ciddi bir caydırıcı sebep olacaktır. c- Ulaşım ve Trafik planlamalarına veri tabanı oluşturacaktır. d- Asya’yı Avrupa’ya bağlayan ana arter karayolu güzergahında olan ilimizde trafik sorunlarının çözümünde istatistik bilgiler elde edilecektir. e- Güvenli, öğrenci ve personel taşımacılığında huzurlu, hızlı ve kaliteli taşımacılık yapılmasına katkı sağlayacaktır. f- 11.000 civarında araçtan oluşan öğrenci ve personel taşımacılığı her türlü denetlenebilir hale gelecektir.   Araç Takip Sistemi (GPS) uygulamasıyla ilgili olarak;   1- Uygulama birliğinin sağlanması, denetimde aksaklıklar yaşanmaması için Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin çeşitli birimleri tarafından kullanılmakta olan Araç Takip Sistemi ve Kocaeli Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası tarafından da kullanılan  Servis Araçları Takip Sistemi alt yapı olarak kullanılacaktır. Sistem, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma Dairesi Başkalığı ve Kocaeli Servis Araçları İşletmecileri Odası tarafından işletilecektir. Kocaeli ilinde bulunan Ticaret Odalarına denetim amaçlı olarak sistem açılacaktır.   2- Mevcut altyapıya uygun cihazlar yeni cihaz maliyeti gerektirmeden sisteme entegre edilecektir. Yeni cihazlar ve hali hazırda altyapıya uygun olmayan mevcut cihazların entegrasyonu için yapılacak tüm çalışmalardan ve ortaya çıkabilecek maliyetlerden entegrasyona istekli firma sorumludur. Bu maliyetler Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden, meslek odalarından veya üyelerden talep edilmeyecektir. Sisteme uygun olmayanların ve yeni cihazların en az maliyetle sisteme dâhil olması ile ilgili çalışmalar ilgili meslek odaları tarafından yapılacaktır.   3-  Araçlara takılan Araç Takip Sistemi satın alacak olan araç sahiplerinin toplu alımlar yaparak daha uygun maliyetle bu sisteme sahip olabilmeleri ve bu sisteme uygun cihazların araçlara takılması işlemleri, nde ilgili Meslek Odalarınca gerekli organizasyonlar yapılacaktır.   4- Mevcut sistemin tüm araçlarda kullanılması planlandığı için; Sistemin güncel teknolojiler ile iyileştirilecektir.   5- Sistemin sahip olduğu Veli Bilgilendirme Sistemi özelliği, sisteme yeni katılacak araçlar için kullanılabilir olacaktır.   6-  Servis hizmetlerinin sürdürülmesinde kullanılan, servis hizmeti veren araç sahipleri ile servis hizmeti alan kuruluşlar arasındaki tüm faaliyetlerin elektronik ortamda düzenlenmesini sağlayan, Servis Araçları Yönetim Sistem Yazılımı yeni katılacak araç sahipleri için de kullanılabilir olacaktır.   7- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma Dairesi Başkanlığı ile servis araç sahiplerinin bağlı bulundukları Kocaeli Servis İşletmecileri Esnaf Odası ve Kocaeli ilinde bulunan Ticaret Odalarının elektronik ortamda haberleşerek, ilgili belgelerin alınmasında Meslek Odalarının onayları mevcut yazılım sistemi ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne gönderilecektir.   8- Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden ruhsatlı tahditli ticari 41 P plakalı araçların, Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden izinli ticari olmayan 8000-9000 plaka serisindeki kendi işini yapan, kendi yolcusunu ve müşterisini taşıyan araçların, komşu illerden (İstanbul-Sakarya-Yalova Altınova) ilimize servis taşımacılığı yapan ve misafir araç izin belgesi verilen araçları kapsayan bu sistem gereği; hiçbir araca araç takip cihazı takıp genel sisteme dâhil olmadan ruhsat vizesi, güzergâh izin belgesi ve hiçbir şekilde çalışma izni verilmeyecektir. (31 Mayıs 2017 tarihine kadar  yukarıda belirtilen türdeki servis araçlarına Araç Takip Sistemi (GPS) cihazları takılmış ve aktif hale gelmiş olacaktır)   9- Sistemin sürekli faal olması gerekmektedir. Cihazın arızasından kaynaklı veya cihazın çalışmasını sağlayan yıllık GSM haberleşme ödeme eksiklikleri nedeniyle hizmet alımına engel durumların 3 (üç) gün içerisinde giderilmesi mecburidir.   10- Uydu Takip cihazına hiç bir şekilde araç sahibi veya sürücüsü tarafından müdahale imkanı verilmeyecektir. Araçlara takılan bu sistem;  Aracın çalışır vaziyette olup olmadığı, bulunduğu mevkii, hızı vb. konuları gösteren ve daima aktif durumda olan bir sistem olacaktır.  Araçlarda cihaz olsa bile sistemde çalıştığı görülmeyen araçlara vize, izin belgesi vb. işlemler yapılmayacak, bu araçların çalışmasına izin verilmeyecektir.   Yapılan denetimlerde 8,9 ve 10.maddelerde belirtilen aksaklıklar tespit edildiğinde; 1608 sayılı kanunun 1. maddesine istinaden, 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. maddesine göre  cezai müeyyide uygulanacaktır. (Servis Araçları Yönetmeliğine bu müeyyide konulacaktır)   11- Merkezi Denetleme Sistemi olarak kullanılacak bu sistem, Kocaeli Büyükşehir Belediyesine, İlgili Meslek Odalarına, Emniyet Müdürlüğüne, Jandarma Komutanlığına, firmalara ve muhatabı işletmecilere belirlenen yetki seviyesine göre açılacaktır.   12- İstisna olarak, servis hizmeti satın alan kurumlardan (MİT, Askeriye, Emniyet vb.) seyahat esnasında personel güvenliği için sistemin kapalı olmasını talep etmeleri halinde sistem devre dışı bırakılabilecektir.   Takılacak GPS cihazıyla ilgili olarak yapılan değerlendirme sonunda, farklı markalar kullanımından doğacak karışıklığa sebebiyet vermemek, takibinin tek merkezden ve bir disiplin altında yürütülebilmesi, B.şehir bünyesinde çalışan hizmet araçlarında da kullanılması sebebiyle en kullanışlı bir takip cihazının takılması tercih edilecek ESNAFIN İSTEĞİ VE ARZUSU KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ UKOME MÜDÜRLÜĞÜ VE İRTİBAT BÜROLARINDA;   Araç takip sistemi (GPS) için ise ARVENTO markası ile anlaşıldığı, Mevcut diğer firma Araç Takip Sistemi (GPS) kullanan üyelerin entegrasyonunun sağlanabilmesi için muhatap bulanamadığı, Çalışma ruhsatı, güzergah izin belgesi alınamadığı, (şu an İstanbul iline servis taşımacılığı yapacak, İstanbul ilinden bölgemize personel taşımacılığı yapacak esnaf mağdur durumdadır) Cihaz satışlarının ise peşin yapıldığı (600,00 tl) görülmektedir. Çalışma ruhsatı / güzergah kullanım izin belgesi almak için müracaat eden esnafa UKOME müdürlüğü ve İrtibat bürolarında dayatma ile ARVENTO firmasının sözleşme örneği, banka iban bilgileri, ödenecek rakam (600,00 tl) belgesi verilerek zorlama yapılmaktadır. Bu ödeme ve sözleşmeleri tamamlayan esnafa Çayırova bölgesinde yer gösterilerek cihaz takılması işaret edilmektedir.  İstanbul bölgesinde faaliyette bulunan dernek (İSTAB) ile GPS (arvento) firması ile yapılan sözleşme gereği 290,00 tl ye üyelerine bu aktivasyonu yerine getirmektedir. (KBB UKOME ise bu işlevi 600,00 tl karşılığında anlaşıldığını belirtmektedir.) Bu durumda; Araç takip sistemi (GPS) için mevcut firmalara açık ihale yapılmadığı, Araçlarında Araç Takip Sistemi (GPS) bulunan üyelerin entegrasyon sistemine geçiş için kolaylık sağlanması, Mevcut sistemi bulunan ve geçiş entegrasyonu sağlayan yeni araç alımında belirlenen (arvento) markaya şart koşulmaması, Servis Taşımacılığı yapan esnafın ilgili firmaları ile yaptığı sözleşme gereği GİZLİLİK ANLAŞMASI çerçevesinde bazı kriterlere uyulması. Araç Takip Sistemi  (GPS) geçişleri/entegrasyon sağlanana kadar üyelere Geçici Güzergah Kullanım İzin Belgesi verilmesi, Cihaz / hat kullanım / internet alt yapısı bedellerinin  satışları taksitli veya faturaya yansıtılarak tahsil edilebilmesi, Yetkili meslek Odaları tarafından UKOME nin yönlendirdiği firma yetkilileri ile; maliyet/ entegrasyon / hizmet  işlevleri ile alakalı görüşülme sağlanması ve maliyet hesabı yapılabilmesi Tek bir marka telkini ile tekelleşmenin önüne geçilmesi Entegrasyon alt yapısı yapılırken UKOME nin denetleyici rol alması gerekmektedir. (arvento firma yetkilileri entegrasyon ile ilgili doneleri vermemekte ve engel çıkarmaktadır) Bölgemizde bu sektörde hizmet veren / verebilen tüm entegrasyonları sağlayabilen (Araç Takip Sistemi) firmaların önünü açılabilmesi / destek olunabilmesi, (bölgemiz esnafının pasifize edilmemesi)
22. Meslek Komitesi Başkanı ve Gebze Ticaret odası Meclis Üyesi Zekai Ayyıldız UKOME'nin kararını bir basın açıklaması ile eleştirdi.

Akyıldız basın açıklamasında, "

Kocaeli Servis Araçları İşletmecileri Odasının organizasyonu, Kocaeli UKOME nin destekleri ve yaptırımları ile bölge esnafı zoraki birşeylere zorlanmaktadır.Bu bağlamda; İlimiz sınırları içerisinde servis taşımacılığı yapan  personel, öğrenci, ticari amaç dışı (8000-9000 serisi) misafir servis araçları ve komşu illerden ilimize servis taşımacılığı yapan servis araçlarına (41 P, 34, 77, 41 vd. plakalı) UKOME Kurulu’nun 13/12/2016 tarihli ve 2016/223 sayılı kararı ile Araç Takip Sistemi takılması zorunluluğu getirilmiştir.Alınan karar ve yapılan uygulama çok farklıdır.UKOME kararı ilgili birimlerde baskı yapılarak uygulamaya çalışılmaktadır."dedi.

 

BAHSİ GEÇEN UKOME KARARI ŞÖYLE

SERVİS ARAÇLARINA GPS CİHAZI ZORUNLULUĞU GETİRİLDİ

 

Kocaeli Servis Araçları İşletmecileri Odasının taleplerine istinaden Kocaeli İli sınırları içerisinde servis taşımacılığı yapan  personel, öğrenci, ticari amaç dışı (8000-9000 serisi) misafir servis araçları ve komşu illerden ilimize servis taşımacılığı yapan servis araçlarına (41 P, 34, 77, 41 vd. plakalı) UKOME Kurulu’nun 13/12/2016 tarihli ve 2016/223 sayılı kararı ile Araç Takip Sistemi takılması zorunluluğu getirilmiştir.

 

İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılan Koordinasyon Merkezleri Yönetmeliğinin 18/d maddesine göre; "Karayolu taşımacılığına ait mevzuat hükümleri saklı kalmak üzere, trafik düzeni ve güvenliği yönünden belediye sınırları içinde ticari amaçla çalıştırılacak yolcu ve yük taşıtları ile motorsuz taşıtların çalışma şekil ve şartları ile bu taşıtların teknik özelliklerini tespit etmek, çalıştırılabileceği yerler ile güzergâhlarını tespit etmek ve sayılarını belirlemek, bunlara izin ve çalışma ruhsatı vermekle," UKOME görevli ve yetkilidir.

 

Kocaeli Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odasının önerisi ve Kocaeli Ticaret Odasının uygun görüşü ile İlimiz dâhilindeki servis araçlarını, komşu illerle yapılan karşılıklı servis taşımacılığı yapan araçları ve ticari amaç gütmeyerek kendi personelini taşıyan tahdit kapsamı dışındaki servis araçlarını (8000-9000 serisi) kapsayan, tüm araçlara araç takip sistemi takılması ve bu hususta bir sistem oluşturulması uygun görülmüştür.

 

Yapmış olduğumuz tespitlere göre ilimiz genelindeki servis araçlarının yaklaşık %50 sinde araç takip sistemi mevcuttur. İlimizde yaklaşık 11 000 civarında öğrenci ve personel servis araçlarına, tahdit kapsamı dışındaki servis araçlarına ve komşu illerden ilimize servis taşımacılığı yapan araçlara, araç takip cihazı takılması ve ilgili birimler tarafından bu araçların takip edilebilmesinin aşağıda belirtilen faydaları sağlayacağı görülmektedir.

 

a- İşyerleri, araç sahipleri, öğrenci velileri araçlarını sürekli takip edebilecektir.

b- Ülkemiz genelinde son zamanlarda meydana gelen güvenlik ve kötü niyetli olaylar nedeniyle, araçların takip edilebilmesi ciddi bir caydırıcı sebep olacaktır.

c- Ulaşım ve Trafik planlamalarına veri tabanı oluşturacaktır.

d- Asya’yı Avrupa’ya bağlayan ana arter karayolu güzergahında olan ilimizde trafik sorunlarının çözümünde istatistik bilgiler elde edilecektir.

e- Güvenli, öğrenci ve personel taşımacılığında huzurlu, hızlı ve kaliteli taşımacılık yapılmasına katkı sağlayacaktır.

f- 11.000 civarında araçtan oluşan öğrenci ve personel taşımacılığı her türlü denetlenebilir hale gelecektir.

 

Araç Takip Sistemi (GPS) uygulamasıyla ilgili olarak;

 

1- Uygulama birliğinin sağlanması, denetimde aksaklıklar yaşanmaması için Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin çeşitli birimleri tarafından kullanılmakta olan Araç Takip Sistemi ve Kocaeli Servis Aracı İşletmecileri Esnaf Odası tarafından da kullanılan  Servis Araçları Takip Sistemi alt yapı olarak kullanılacaktır. Sistem, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma Dairesi Başkalığı ve Kocaeli Servis Araçları İşletmecileri Odası tarafından işletilecektir. Kocaeli ilinde bulunan Ticaret Odalarına denetim amaçlı olarak sistem açılacaktır.

 

2- Mevcut altyapıya uygun cihazlar yeni cihaz maliyeti gerektirmeden sisteme entegre edilecektir. Yeni cihazlar ve hali hazırda altyapıya uygun olmayan mevcut cihazların entegrasyonu için yapılacak tüm çalışmalardan ve ortaya çıkabilecek maliyetlerden entegrasyona istekli firma sorumludur. Bu maliyetler Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden, meslek odalarından veya üyelerden talep edilmeyecektir. Sisteme uygun olmayanların ve yeni cihazların en az maliyetle sisteme dâhil olması ile ilgili çalışmalar ilgili meslek odaları tarafından yapılacaktır.

 

3-  Araçlara takılan Araç Takip Sistemi satın alacak olan araç sahiplerinin toplu alımlar yaparak daha uygun maliyetle bu sisteme sahip olabilmeleri ve bu sisteme uygun cihazların araçlara takılması işlemleri, nde ilgili Meslek Odalarınca gerekli organizasyonlar yapılacaktır.

 

4- Mevcut sistemin tüm araçlarda kullanılması planlandığı için; Sistemin güncel teknolojiler ile iyileştirilecektir.

 

5- Sistemin sahip olduğu Veli Bilgilendirme Sistemi özelliği, sisteme yeni katılacak araçlar için kullanılabilir olacaktır.

 

6-  Servis hizmetlerinin sürdürülmesinde kullanılan, servis hizmeti veren araç sahipleri ile servis hizmeti alan kuruluşlar arasındaki tüm faaliyetlerin elektronik ortamda düzenlenmesini sağlayan, Servis Araçları Yönetim Sistem Yazılımı yeni katılacak araç sahipleri için de kullanılabilir olacaktır.

 

7- Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma Dairesi Başkanlığı ile servis araç sahiplerinin bağlı bulundukları Kocaeli Servis İşletmecileri Esnaf Odası ve Kocaeli ilinde bulunan Ticaret Odalarının elektronik ortamda haberleşerek, ilgili belgelerin alınmasında Meslek Odalarının onayları mevcut yazılım sistemi ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne gönderilecektir.

 

8- Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden ruhsatlı tahditli ticari 41 P plakalı araçların, Kocaeli Büyükşehir Belediyesinden izinli ticari olmayan 8000-9000 plaka serisindeki kendi işini yapan, kendi yolcusunu ve müşterisini taşıyan araçların, komşu illerden (İstanbul-Sakarya-Yalova Altınova) ilimize servis taşımacılığı yapan ve misafir araç izin belgesi verilen araçları kapsayan bu sistem gereği; hiçbir araca araç takip cihazı takıp genel sisteme dâhil olmadan ruhsat vizesi, güzergâh izin belgesi ve hiçbir şekilde çalışma izni verilmeyecektir. (31 Mayıs 2017 tarihine kadar  yukarıda belirtilen türdeki servis araçlarına Araç Takip Sistemi (GPS) cihazları takılmış ve aktif hale gelmiş olacaktır)

 

9- Sistemin sürekli faal olması gerekmektedir. Cihazın arızasından kaynaklı veya cihazın çalışmasını sağlayan yıllık GSM haberleşme ödeme eksiklikleri nedeniyle hizmet alımına engel durumların 3 (üç) gün içerisinde giderilmesi mecburidir.

 

10- Uydu Takip cihazına hiç bir şekilde araç sahibi veya sürücüsü tarafından müdahale imkanı verilmeyecektir. Araçlara takılan bu sistem;  Aracın çalışır vaziyette olup olmadığı, bulunduğu mevkii, hızı vb. konuları gösteren ve daima aktif durumda olan bir sistem olacaktır.  Araçlarda cihaz olsa bile sistemde çalıştığı görülmeyen araçlara vize, izin belgesi vb. işlemler yapılmayacak, bu araçların çalışmasına izin verilmeyecektir.

 

Yapılan denetimlerde 8,9 ve 10.maddelerde belirtilen aksaklıklar tespit edildiğinde; 1608 sayılı kanunun 1. maddesine istinaden, 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. maddesine göre  cezai müeyyide uygulanacaktır. (Servis Araçları Yönetmeliğine bu müeyyide konulacaktır)

 

11- Merkezi Denetleme Sistemi olarak kullanılacak bu sistem, Kocaeli Büyükşehir Belediyesine, İlgili Meslek Odalarına, Emniyet Müdürlüğüne, Jandarma Komutanlığına, firmalara ve muhatabı işletmecilere belirlenen yetki seviyesine göre açılacaktır.

 

12- İstisna olarak, servis hizmeti satın alan kurumlardan (MİT, Askeriye, Emniyet vb.) seyahat esnasında personel güvenliği için sistemin kapalı olmasını talep etmeleri halinde sistem devre dışı bırakılabilecektir.

 

Takılacak GPS cihazıyla ilgili olarak yapılan değerlendirme sonunda, farklı markalar kullanımından doğacak karışıklığa sebebiyet vermemek, takibinin tek merkezden ve bir disiplin altında yürütülebilmesi, B.şehir bünyesinde çalışan hizmet araçlarında da kullanılması sebebiyle en kullanışlı bir takip cihazının takılması tercih edilecek

ESNAFIN İSTEĞİ VE ARZUSU

KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ UKOME MÜDÜRLÜĞÜ VE İRTİBAT BÜROLARINDA;

 

  • Araç takip sistemi (GPS) için ise ARVENTO markası ile anlaşıldığı,
  • Mevcut diğer firma Araç Takip Sistemi (GPS) kullanan üyelerin entegrasyonunun sağlanabilmesi için muhatap bulanamadığı,
  • Çalışma ruhsatı, güzergah izin belgesi alınamadığı, (şu an İstanbul iline servis taşımacılığı yapacak, İstanbul ilinden bölgemize personel taşımacılığı yapacak esnaf mağdur durumdadır)
  • Cihaz satışlarının ise peşin yapıldığı (600,00 tl) görülmektedir.
  • Çalışma ruhsatı / güzergah kullanım izin belgesi almak için müracaat eden esnafa UKOME müdürlüğü ve İrtibat bürolarında dayatma ile ARVENTO firmasının sözleşme örneği, banka iban bilgileri, ödenecek rakam (600,00 tl) belgesi verilerek zorlama yapılmaktadır. Bu ödeme ve sözleşmeleri tamamlayan esnafa Çayırova bölgesinde yer gösterilerek cihaz takılması işaret edilmektedir. 
  • İstanbul bölgesinde faaliyette bulunan dernek (İSTAB) ile GPS (arvento) firması ile yapılan sözleşme gereği 290,00 tl ye üyelerine bu aktivasyonu yerine getirmektedir. (KBB UKOME ise bu işlevi 600,00 tl karşılığında anlaşıldığını belirtmektedir.)

Bu durumda;

  • Araç takip sistemi (GPS) için mevcut firmalara açık ihale yapılmadığı,
  • Araçlarında Araç Takip Sistemi (GPS) bulunan üyelerin entegrasyon sistemine geçiş için kolaylık sağlanması,
  • Mevcut sistemi bulunan ve geçiş entegrasyonu sağlayan yeni araç alımında belirlenen (arvento) markaya şart koşulmaması,
  • Servis Taşımacılığı yapan esnafın ilgili firmaları ile yaptığı sözleşme gereği GİZLİLİK ANLAŞMASI çerçevesinde bazı kriterlere uyulması.
  • Araç Takip Sistemi  (GPS) geçişleri/entegrasyon sağlanana kadar üyelere Geçici Güzergah Kullanım İzin Belgesi verilmesi,
  • Cihaz / hat kullanım / internet alt yapısı bedellerinin  satışları taksitli veya faturaya yansıtılarak tahsil edilebilmesi,
  • Yetkili meslek Odaları tarafından UKOME nin yönlendirdiği firma yetkilileri ile; maliyet/ entegrasyon / hizmet  işlevleri ile alakalı görüşülme sağlanması ve maliyet hesabı yapılabilmesi
  • Tek bir marka telkini ile tekelleşmenin önüne geçilmesi
  • Entegrasyon alt yapısı yapılırken UKOME nin denetleyici rol alması gerekmektedir. (arvento firma yetkilileri entegrasyon ile ilgili doneleri vermemekte ve engel çıkarmaktadır)
  • Bölgemizde bu sektörde hizmet veren / verebilen tüm entegrasyonları sağlayabilen (Araç Takip Sistemi) firmaların önünü açılabilmesi / destek olunabilmesi, (bölgemiz esnafının pasifize edilmemesi)
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.