Ballıkayalar meclis gündeminde

Gebze 30.05.2019 - 09:48, Güncelleme: 26.12.2020 - 11:33
 

Ballıkayalar meclis gündeminde

Gebze’deki Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda 17 bin ağacın kesilmesine yol açacak Kuzey Marmara Otolu Bağlantı Yolları Projesi onaylanmasının ardından İYİ Parti Grup Başkan Vekili Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan, konuyu TBMM gündemine taşıdı.

Türkkan önergesinde şu ifadelere yer verdi; “Gebze’deki Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda 17 bin ağacın kesilmesine yol açacak Kuzey Marmara Otoyolu Bağlantı Yolları Projesi, Çevre Mühendisleri Odası’nın Bakanlığa yaptığı itiraza ve Kocaeli Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu’nun olumsuz görüş bildirmesine rağmen Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.” diyen Türkkan, söz konusu projeyle ilgili ÇED raporunun uygun inceleme yapılmadan kabul edildiğini ifade eden Çevre Mühendisleri Odası, itiraz dilekçesinde, güzergahta nesli tehlike altında olan birçok kuş türü bulunduğunu ifade etmiş, yapımı planlanan yolun yolculuk süresini 35 dakika kısaltacağı öngörülerek ‘Sürenin bu kadar kısaltılmasının; Ballıkayalar gibi 200 milyon yıllık süreçte oluşmuş bir tabiat parkını yok etmeye, bölgedeki mevcut tarım arazileri ile 17 bin adet ağacın kesilmesine değmeyeceği aşikardır.’ denilmiştir.” ifadelerini kullandı.  BİR DARBE DAHA VURULACAK Önergesinin devamında, “Ayrıca bağlantı yollarının büyük zarar vereceği Gebze Ballıkayalar Tabiat Parkı'na bir darbe de eski İstanbul yolunun genişletilmesi çalışmaları için vurulacaktır.” diyen İYİ Partili Vekil,  200 milyon yıllık süreçte oluşan Marmara bölgesinin en önemli doğa harikalarından olan Gebze Ballıkayalar bölgesine büyük zarar vereceği iddia edilen yol genişletme projesi ile ilgili imar değişikliğinin de Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Meclis Toplantısı'nda kabul edildiğini yazdı.  İşte Türkkan’ın soruları: 1-Kocaeli'nin Gebze ilçesindeki Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda 17 bin ağacın kesilmesine yol açacak Kuzey Marmara Otoyolu Bağlantı Yolları Projesi, Çevre Mühendisleri Odası’nın Bakanlığa yaptığı itiraza ve Kocaeli Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu’nun olumsuz görüş bildirmesine rağmen Bakanlığınız tarafından hangi gerekçelerle onaylanmıştır? 2- Çevre Mühendisleri Odası’nın ve Kocaeli Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu’nun olumsuz görüşü neden dikkate alınmamıştır? 3-Söz konusu projeyle ilgili ÇED raporu kabul edilmeden önce yeterli inceleme yapılmış mıdır? Bu konuda yapılan incelemenin ve ÇED raporunun sonuçları nasıldır? 4-Güzergahta nesli tehlike altında olan birçok kuş türünün bulunduğu dikkate alınmış mıdır? Nesli tehlikede olan bu kuş türlerinin yaşamlarını sürdürebilmesi için ne gibi tedbirler alınmıştır? 5-Yolculuk süresini 35 dakika kısaltacak gerekçesiyle Ballıkayalar gibi 200 milyon yıllık süreçte oluşmuş bir tabiat parkının yok olması, bölgedeki mevcut tarım arazileri ile 17 bin adet ağacın kesilmesi neden göz ardı edilmektedir? Bunun adı doğa katliamı değil midir? Bu konuda Bakanlık olarak açıklamanız nedir? 6-Gebze Ballıkayalar bölgesine büyük zarar vereceği iddia edilen yol genişletme projesi ile ilgili imar değişikliği hangi gerekçelerle Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi’nde kabul edilmiştir?  
Gebze’deki Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda 17 bin ağacın kesilmesine yol açacak Kuzey Marmara Otolu Bağlantı Yolları Projesi onaylanmasının ardından İYİ Parti Grup Başkan Vekili Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan, konuyu TBMM gündemine taşıdı.

Türkkan önergesinde şu ifadelere yer verdi; “Gebze’deki Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda 17 bin ağacın kesilmesine yol açacak Kuzey Marmara Otoyolu Bağlantı Yolları Projesi, Çevre Mühendisleri Odası’nın Bakanlığa yaptığı itiraza ve Kocaeli Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu’nun olumsuz görüş bildirmesine rağmen Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.” diyen Türkkan, söz konusu projeyle ilgili ÇED raporunun uygun inceleme yapılmadan kabul edildiğini ifade eden Çevre Mühendisleri Odası, itiraz dilekçesinde, güzergahta nesli tehlike altında olan birçok kuş türü bulunduğunu ifade etmiş, yapımı planlanan yolun yolculuk süresini 35 dakika kısaltacağı öngörülerek ‘Sürenin bu kadar kısaltılmasının; Ballıkayalar gibi 200 milyon yıllık süreçte oluşmuş bir tabiat parkını yok etmeye, bölgedeki mevcut tarım arazileri ile 17 bin adet ağacın kesilmesine değmeyeceği aşikardır.’ denilmiştir.” ifadelerini kullandı. 

BİR DARBE DAHA VURULACAK

Önergesinin devamında, “Ayrıca bağlantı yollarının büyük zarar vereceği Gebze Ballıkayalar Tabiat Parkı'na bir darbe de eski İstanbul yolunun genişletilmesi çalışmaları için vurulacaktır.” diyen İYİ Partili Vekil,  200 milyon yıllık süreçte oluşan Marmara bölgesinin en önemli doğa harikalarından olan Gebze Ballıkayalar bölgesine büyük zarar vereceği iddia edilen yol genişletme projesi ile ilgili imar değişikliğinin de Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Meclis Toplantısı'nda kabul edildiğini yazdı. 

İşte Türkkan’ın soruları:

1-Kocaeli'nin Gebze ilçesindeki Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda 17 bin ağacın kesilmesine yol açacak Kuzey Marmara Otoyolu Bağlantı Yolları Projesi, Çevre Mühendisleri Odası’nın Bakanlığa yaptığı itiraza ve Kocaeli Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu’nun olumsuz görüş bildirmesine rağmen Bakanlığınız tarafından hangi gerekçelerle onaylanmıştır?

2- Çevre Mühendisleri Odası’nın ve Kocaeli Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu’nun olumsuz görüşü neden dikkate alınmamıştır?

3-Söz konusu projeyle ilgili ÇED raporu kabul edilmeden önce yeterli inceleme yapılmış mıdır? Bu konuda yapılan incelemenin ve ÇED raporunun sonuçları nasıldır?

4-Güzergahta nesli tehlike altında olan birçok kuş türünün bulunduğu dikkate alınmış mıdır? Nesli tehlikede olan bu kuş türlerinin yaşamlarını sürdürebilmesi için ne gibi tedbirler alınmıştır?

5-Yolculuk süresini 35 dakika kısaltacak gerekçesiyle Ballıkayalar gibi 200 milyon yıllık süreçte oluşmuş bir tabiat parkının yok olması, bölgedeki mevcut tarım arazileri ile 17 bin adet ağacın kesilmesi neden göz ardı edilmektedir? Bunun adı doğa katliamı değil midir? Bu konuda Bakanlık olarak açıklamanız nedir?

6-Gebze Ballıkayalar bölgesine büyük zarar vereceği iddia edilen yol genişletme projesi ile ilgili imar değişikliği hangi gerekçelerle Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi’nde kabul edilmiştir?

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.