Gebze’de üretim yapan Honda’nın yerini Karsan aldı

Gebze 10.08.2021 - 09:28, Güncelleme: 10.08.2021 - 09:38
 

Gebze’de üretim yapan Honda’nın yerini Karsan aldı

Gebze’de üretim yapan Honda’nın yerini Karsan aldı

Eylül’de fabrikasını kapatacak ve Gebze’de faaliyet gösteren Honda Türkiye’nin boşluğunu Megane sedan anlaşmasını duyuran Karsan kapattı. Türk otomotiv sanayisinde yıllık 50 bin adet üretim kapasitesi ve 770 çalışanı olan Honda Türkiye’nin yerini yıllık 55 bin üretim ve 800 işçi istihdam edecek olan Karsan aldı. Eylül’de fabrikasını kapatacak olan Honda Türkiye’nin boşluğunu Oyak Renault ile Megane sedan modeli anlaşması yapan ve dolaylı ek kapasite sağlayan Karsan doldurdu. Honda’nın yıllık 38 bin adet üretimiyle Türk otomotiv sanayisindeki yerini, yıllık 55 bin adet Megane sedan üretimi yapacak Karsan fazlasıyla almış oldu. YILLIK 55 BİN ADET ÜRETİM YAPACAK Yenişafak’ın haberine göre Karsan, son olarak Oyak Renault ile 2022’nin sonundan itibaren geçerli olmak üzere mevcut Megane Sedan üretimi için 5 yıllık anlaşma imzaladı. İki şirket arasında yapılan işbirliği ile yıllık 55 bin adetlik üretim hacminin oluşması bekleniyor. Yerli üretici Karsan, Megane Sedan üretimi için Oyak Renault adına 210 milyon lira yatırım yapacak ve üretilen araç başına da bir gelir elde edecek. Bu anlaşmanın bir katkısı da 800 civarında ilave çalışan istihdamı olacak. HONDA NE KADAR ÜRETİM YAPIYORDU? Gebze’de faaliyet gösteren Honda Türkiye 292 bin metrekare alan üstüne kurulu bir alana sahip. Yıllık üretim kapasitesi 50 bin adet olan Honda geçtiğimiz yıl 25 bin adetlik üretime imza atmıştı. Yaklaşık 800’e yakın çalışanı olan fabrika ürettiği modelleri Avrupa, Ortadoğu ve Afrika ülkelerine ihraç ediyordu. Teknolojik yatırımlarını Japonya’da toplamak isteyen marka, İngiltere ve Türkiye faaliyetlerine son vereceğini açıkladı. Türkiye’deki fabrika Eylül’de kapılarını kapatacak. DÜNYADA BÖYLE BİR FABRİKA YOK Geçmişte Peugeot’nun hafif ticari araçlarını ve minibüsünü üreten Karsan, Hyundai’nin minibüslerini de üretiyor. Menarinibus’u da üretmeye devam eden marka, kamyon, minibüs, otobüs, hafif ticari ve daha birçok üretim kabiliyetine sahip. Oyak Renault’la yapacağı Megane sedan üretimi de bu kabiliyetin bir göstergesi olduğunu vurgulayan Karsan CEO’su Okan Baş, “Oyak Renault ile yaptığımız iş birliği sayesinde, üretim yelpazemize binek otomobil de ekleniyor. Bugüne kadar ticari araçta uzmanlaşmış olan şirketimizin Oyak Renault için bir binek otomobil üretecek olması da esnek ve çevik üretim kabiliyetimizi kanıtlıyor” değerlendirmesinde bulundu. ENDÜSTRİYEL AYAK İZİNİ OPTİMİZE ETME STRATEJİSİ Oyak Renault’nun uzun zamandır ürettiği Megane sedan modelinden oluşacak kapasite boşluğuna hangi modelin dolduracağı ise merak konusu oldu. Modelin devrine ilişkin açıklamada, “Renault Grubu’nun endüstriyel ayak izini optimize etme stratejisi kapsamında” detayına yer verilirken, oluşacak boşluğa sıfır emisyona sahip halihazırda var olan bir model veya sıfırdan oluşacak bir modelin getirilme ihtimali üzerinde duruluyor. Tüm dünyada sedan pazarının zayıflaması ve SUV modellerin yükselişi de üretilecek model hakkında değişiklik potansiyeli hakkında seçenekler arasında görülüyor. Yıllık 378 bin otomobil ve 920 bin motor üretim hacmi ile Renault Grubu’nun en yüksek kapasitesine sahip tesislerinden biri olan Oyak Renault, halihazırda yeni Clio, yeni Clio Hibrit ve Megane sedan modellerini, ayrıca bu modellerde kullanılan motor ve mekanik aksamı üretip ihraç etmeye devam ediyor.
Gebze’de üretim yapan Honda’nın yerini Karsan aldı

Eylül’de fabrikasını kapatacak ve Gebze’de faaliyet gösteren Honda Türkiye’nin boşluğunu Megane sedan anlaşmasını duyuran Karsan kapattı. Türk otomotiv sanayisinde yıllık 50 bin adet üretim kapasitesi ve 770 çalışanı olan Honda Türkiye’nin yerini yıllık 55 bin üretim ve 800 işçi istihdam edecek olan Karsan aldı.

Eylül’de fabrikasını kapatacak olan Honda Türkiye’nin boşluğunu Oyak Renault ile Megane sedan modeli anlaşması yapan ve dolaylı ek kapasite sağlayan Karsan doldurdu. Honda’nın yıllık 38 bin adet üretimiyle Türk otomotiv sanayisindeki yerini, yıllık 55 bin adet Megane sedan üretimi yapacak Karsan fazlasıyla almış oldu.

YILLIK 55 BİN ADET ÜRETİM YAPACAK

Yenişafak’ın haberine göre Karsan, son olarak Oyak Renault ile 2022’nin sonundan itibaren geçerli olmak üzere mevcut Megane Sedan üretimi için 5 yıllık anlaşma imzaladı. İki şirket arasında yapılan işbirliği ile yıllık 55 bin adetlik üretim hacminin oluşması bekleniyor. Yerli üretici Karsan, Megane Sedan üretimi için Oyak Renault adına 210 milyon lira yatırım yapacak ve üretilen araç başına da bir gelir elde edecek. Bu anlaşmanın bir katkısı da 800 civarında ilave çalışan istihdamı olacak.

HONDA NE KADAR ÜRETİM YAPIYORDU?

Gebze’de faaliyet gösteren Honda Türkiye 292 bin metrekare alan üstüne kurulu bir alana sahip. Yıllık üretim kapasitesi 50 bin adet olan Honda geçtiğimiz yıl 25 bin adetlik üretime imza atmıştı. Yaklaşık 800’e yakın çalışanı olan fabrika ürettiği modelleri Avrupa, Ortadoğu ve Afrika ülkelerine ihraç ediyordu. Teknolojik yatırımlarını Japonya’da toplamak isteyen marka, İngiltere ve Türkiye faaliyetlerine son vereceğini açıkladı. Türkiye’deki fabrika Eylül’de kapılarını kapatacak.

DÜNYADA BÖYLE BİR FABRİKA YOK

Geçmişte Peugeot’nun hafif ticari araçlarını ve minibüsünü üreten Karsan, Hyundai’nin minibüslerini de üretiyor. Menarinibus’u da üretmeye devam eden marka, kamyon, minibüs, otobüs, hafif ticari ve daha birçok üretim kabiliyetine sahip. Oyak Renault’la yapacağı Megane sedan üretimi de bu kabiliyetin bir göstergesi olduğunu vurgulayan Karsan CEO’su Okan Baş, “Oyak Renault ile yaptığımız iş birliği sayesinde, üretim yelpazemize binek otomobil de ekleniyor. Bugüne kadar ticari araçta uzmanlaşmış olan şirketimizin Oyak Renault için bir binek otomobil üretecek olması da esnek ve çevik üretim kabiliyetimizi kanıtlıyor” değerlendirmesinde bulundu.

ENDÜSTRİYEL AYAK İZİNİ OPTİMİZE ETME STRATEJİSİ

Oyak Renault’nun uzun zamandır ürettiği Megane sedan modelinden oluşacak kapasite boşluğuna hangi modelin dolduracağı ise merak konusu oldu. Modelin devrine ilişkin açıklamada, “Renault Grubu’nun endüstriyel ayak izini optimize etme stratejisi kapsamında” detayına yer verilirken, oluşacak boşluğa sıfır emisyona sahip halihazırda var olan bir model veya sıfırdan oluşacak bir modelin getirilme ihtimali üzerinde duruluyor. Tüm dünyada sedan pazarının zayıflaması ve SUV modellerin yükselişi de üretilecek model hakkında değişiklik potansiyeli hakkında seçenekler arasında görülüyor. Yıllık 378 bin otomobil ve 920 bin motor üretim hacmi ile Renault Grubu’nun en yüksek kapasitesine sahip tesislerinden biri olan Oyak Renault, halihazırda yeni Clio, yeni Clio Hibrit ve Megane sedan modellerini, ayrıca bu modellerde kullanılan motor ve mekanik aksamı üretip ihraç etmeye devam ediyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.