Haber Girişi: 24.08.2021 - 12:47, Güncelleme: 24.08.2021 - 12:47

P&G, ürünlerinin yüzde 60’ını Gebze’de üretiyor

 

P&G, ürünlerinin yüzde 60’ını Gebze’de üretiyor

HER 4 ÜRÜNDEN 3’Ü ‘MADE İN TURKEY’ ETİKETİ TAŞIYACAK
Türkiye’de Ariel’den Orkid’e 18 markasıyla bulunan P&G, bu ürünlerin yüzde 60’ını Gebze’de üretiyor. P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, 2030 yılında 4 üründen 3’ünü Türkiye’de üretmeyi hedeflediklerini söyledi. 70 milyar doların üzerinde geliriyle, Fortune 500’e göre dünyanın en büyük 500 şirketi sıralamasında 43’üncü sırada yer alan Procter & Gamble (P&G), Türkiye’de de Alo, Ariel, Oral B, Orkid gibi tüketicinin yakından tanıdığı 18 markasıyla faaliyet gösteriyor. P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Türkiye’de satılan PG ürünlerinin yüzde 60’ının şirketin Gebze’deki fabrikasında üretildiğini, yüzde 40’ının ise ithal edildiğini belirterek, “Burada üretilmeyen ürünleri de Türkiye’ye çekmek için aktif çabamız var. Bu doğrultuda görüşmelerimiz de devam ediyor. Yerlilik oranımızı 2030’a kadar yüzde 75’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. HEDEFTE DİŞ MACUNU, JİLET VE ŞAMPUAN VAR Jilet, şampuan ve diş macunu ürünlerinin yurtdışından geldiğini ve bu ürünlerin bazılarının Türkiye’de üretilmesine yönelik aktif çaba içinde olduklarını söyleyen P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, “Geçen yıl da Fairy’nin üretim hattını devreye aldık. Şu anda Türkiye’de satılan ürünlerin yüzde 60’ını Gebze fabrikamızda üretiyoruz. Bu oranı artırmak istiyoruz. Türkiye’de üretilmeyen ürünleri Türkiye’ye çekmek için aktif çabamız var. Hedefimiz 2030’a kadar yüzde 75’e çıkmak. Gilette ürünlerimiz, şampuanlarımız ve diş macunlarımız yurtdışından geliyor. Bu ürünlerden bazılarının Türkiye’de üretilmesine yönelik görüşmelerimiz var. Burada en önemli rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri. Onlar AB’ye dahil olmanın avantajına sahipler. Bizim de çok başarılı bir imalat ekosistemimiz var” açıklamasında bulundu.
HER 4 ÜRÜNDEN 3’Ü ‘MADE İN TURKEY’ ETİKETİ TAŞIYACAK

Türkiye’de Ariel’den Orkid’e 18 markasıyla bulunan P&G, bu ürünlerin yüzde 60’ını Gebze’de üretiyor. P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, 2030 yılında 4 üründen 3’ünü Türkiye’de üretmeyi hedeflediklerini söyledi.

70 milyar doların üzerinde geliriyle, Fortune 500’e göre dünyanın en büyük 500 şirketi sıralamasında 43’üncü sırada yer alan Procter & Gamble (P&G), Türkiye’de de Alo, Ariel, Oral B, Orkid gibi tüketicinin yakından tanıdığı 18 markasıyla faaliyet gösteriyor. P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Türkiye’de satılan PG ürünlerinin yüzde 60’ının şirketin Gebze’deki fabrikasında üretildiğini, yüzde 40’ının ise ithal edildiğini belirterek, “Burada üretilmeyen ürünleri de Türkiye’ye çekmek için aktif çabamız var. Bu doğrultuda görüşmelerimiz de devam ediyor. Yerlilik oranımızı 2030’a kadar yüzde 75’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

HEDEFTE DİŞ MACUNU, JİLET VE ŞAMPUAN VAR

Jilet, şampuan ve diş macunu ürünlerinin yurtdışından geldiğini ve bu ürünlerin bazılarının Türkiye’de üretilmesine yönelik aktif çaba içinde olduklarını söyleyen P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, “Geçen yıl da Fairy’nin üretim hattını devreye aldık. Şu anda Türkiye’de satılan ürünlerin yüzde 60’ını Gebze fabrikamızda üretiyoruz. Bu oranı artırmak istiyoruz. Türkiye’de üretilmeyen ürünleri Türkiye’ye çekmek için aktif çabamız var. Hedefimiz 2030’a kadar yüzde 75’e çıkmak. Gilette ürünlerimiz, şampuanlarımız ve diş macunlarımız yurtdışından geliyor. Bu ürünlerden bazılarının Türkiye’de üretilmesine yönelik görüşmelerimiz var. Burada en önemli rakibimiz Doğu Avrupa ülkeleri. Onlar AB’ye dahil olmanın avantajına sahipler. Bizim de çok başarılı bir imalat ekosistemimiz var” açıklamasında bulundu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.