() - | Haber Girişi: 18.03.2021 - 11:41, Güncelleme: 18.03.2021 - 11:41

“Hedefimiz, mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmek!”

 

“Hedefimiz, mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmek!”

Kocaeli Sanayi Odası’nın Mart Ayı Meclis Toplantısında konuşan TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, orta ve uzun vadede, otomobilin etrafına örülecek bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmeyi hedeflediklerini söyledi.
Yerli otomobil TOGG’un CEO’su Gürcan Karakaş, Kocaeli Sanayi Odası’nın video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen Mart Ayı Meclis Toplantısında, yerli otomobil çalışmalarında gelinen aşamaya ilişkin bilgiler verdi. Karakaş, otomobilin etrafına örülecek bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmeyi hedeflediklerini ifade ederek, "Dünyada otomotive yönelik oyunun kuralları değişiyor. Otomobiller akıllı bir cihaza dönüşüyor. Bununla beraber yeni yaşam alanı ortaya çıkıyor. Evimizde, ofisimizde yaptıklarımızı da otomobilde yapabiliyor olacağız" dedi. HEDEFLERİMİZ VE PROJE PLANLARIMIZ DOĞRULTUSUNDA İLERLİYORUZ. Kocaeli'nin otomotiv sanayisindeki yerini bildiğini, kurulacak yeni bir şirketin cazibe merkezlerine yakın olması gerektiğini de belirten Karakaş, teknoloji geliştirme altyapısı dolayısıyla Bilişim Vadisi'nde coğrafi yerlerini seçtik. Yeni tip koronavirüs (Covid-19) döneminde hedeflerimiz ve proje planlarımız doğrultusunda ilerliyoruz. "Ufak tefek aksaklıklar yok mu? Var ama projemizi etkileyecek boyutta değil. Ekibimizle bu ufak tefek sıkıntıların üstesinden gelebiliyoruz. Dünyada otomotive yönelik oyunun kuralları değişiyor. Bunun altında yatan temel neden, müşterilerin beklentilerinin değişiyor olması. Bunun sebebi de otomobilin akıllı bir cihaza dönüşüyor olması. Otomobilin akıllı bir cihaza dönüşüyor olmasıyla yeni bir yaşam alanı ortaya çıkıyor olması. Evimizde, ofisimizde neler yapabiliyoruz? Onların aynısını yeni bir yaşam alanına dönüşen otomobilde de yapabiliyor olacağız." diye konuştu. "FİKRİ SINAİ MÜLKİYETİ TÜRKİYE'YE AİT BİR MARKA ÇIKARMAK İSTİYORUZ" Dünya otomotiv sanayisindeki değişimlere de değinen Karakaş, "Yeni Dünya"da büyük olanın değil, daha çevik, yaratıcı ve iş birliğine açık olanlar önem kazanacak. İşin içine giren yeni teknolojileri bir şirketin yönetebilmesi mümkün değil. Bunların hepsini kullanıcının odağında organize edebilen şirketlerin başarılı olabilecek. Ülkemiz, doğru zamanda ve doğru yerde yola çıktı. Projemize başladığımızda 15 senelik bir dönemi planlayarak yola çıktık. Bu çok klasik bir şekilde önce tanımla, oluştur, büyüt ama önemli olan da sürdürülebilirliğin ispatı olarak ihracat. Biz bunu önemsiyoruz. 20'ye yakın şirketle yaptığımız kıyaslamalarla da kendimize bir kullanıcı değer yaratma süreci oluşturduk. 15 senelik planın 2 temel taşı var; birincisi fikri sınai mülkiyeti Türkiye'ye ait küresel bir marka ortaya çıkarmak. Teknolojiyi geliştirebilmeniz için olayın bütününe sahip olmanız lazım. Ondan sonra da detaylarına inerek o teknolojiyi geliştirebiliriz.  YURT DIŞINDA REKABETİ ÖNEMSİYORUZ Doğuştan elektrikli olmasını önemsiyoruz. Baştan itibaren tasarlarken akıllı cihazımızın küresel rekabetçi olabilmesini önemsiyoruz. Bizim Çin gibi çok büyük bir pazarımız yok. Dolayısıyla biz başından itibaren yurt dışında rekabeti önemsiyoruz. Otomobil yeterli değil, sadece otomobil yapsaydık eriyen karlılıklarla ciddi sıkıntıya düşerdik. O nedenle hedefimiz; orta ve uzun vadede otomobilin etrafına örülecek olan bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmek. Türkiye'de önemli bir katma değeri olan işlemden bahsediyoruz. Geçen sene sonu itibarıyla tedarikçilerimizin seçimini tamamladık. Bu tedarikçilerimizin yüzde 75'i Türkiye'den. Henüz teknolojisi yoksa veya çok stratejik önemi olmayıp da dünyanın herhangi bir noktasında milyonlarca adet üretilip ticari rekabetçiliği ortada değilse onları belirli bir noktada yurt dışından tedarik ediyoruz. Tedarikçilerimizin yüzde 26'sı Kocaeli bölgesinde faaliyet gösteren şirketler.” “ÜLKEMİZİN HÜCRE TEKNOLOJİSİNE DE ULAŞABİLMESİNİ İSTİYORUZ” Üretilecek "Türkiye'nin Otomobili" modellerinden de bahseden Karakaş, "Bataryamızı aracımızla beraber Türkiye'de üretiyoruz. Batarya paketinden burada kastettiğimiz; her bir şeyi gelecek, biz etrafına kasasını çakacağız diye bir ifadeden bahsetmiyoruz. Yaptığımız şey; derinlemesine, inceleyerek, araştırarak uzun vadede ülkemize bunu nasıl yerleştirebiliriz düşüncesiyle yapıyoruz. Yola çıktığımız andan itibaren modülü de burada yapacağız. Hücreleri alıp modülü yapacağız, modülden batarya paketine geçeceğiz ve üzerindeki batarya yönetim sistemi dahil yapılacak. Yaptığımız anlaşma da önümüzdeki dönemde ortak girişime dönüşecek, ortak girişime dönüştüğü andan itibaren ana maddelerinden biri ülkemizin hücre teknolojisine de ulaşabilmesi. Yani kurulacak ortak girişim şirketi belirli kapasiteden sonra beraber geliştireceği kimyaların da fikri mülkiyetine sahip olacak boyutta olacak."
Kocaeli Sanayi Odası’nın Mart Ayı Meclis Toplantısında konuşan TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, orta ve uzun vadede, otomobilin etrafına örülecek bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmeyi hedeflediklerini söyledi.

Yerli otomobil TOGG’un CEO’su Gürcan Karakaş, Kocaeli Sanayi Odası’nın video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen Mart Ayı Meclis Toplantısında, yerli otomobil çalışmalarında gelinen aşamaya ilişkin bilgiler verdi. Karakaş, otomobilin etrafına örülecek bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmeyi hedeflediklerini ifade ederek, "Dünyada otomotive yönelik oyunun kuralları değişiyor. Otomobiller akıllı bir cihaza dönüşüyor. Bununla beraber yeni yaşam alanı ortaya çıkıyor. Evimizde, ofisimizde yaptıklarımızı da otomobilde yapabiliyor olacağız" dedi.

HEDEFLERİMİZ VE PROJE PLANLARIMIZ DOĞRULTUSUNDA İLERLİYORUZ.

Kocaeli'nin otomotiv sanayisindeki yerini bildiğini, kurulacak yeni bir şirketin cazibe merkezlerine yakın olması gerektiğini de belirten Karakaş, teknoloji geliştirme altyapısı dolayısıyla Bilişim Vadisi'nde coğrafi yerlerini seçtik. Yeni tip koronavirüs (Covid-19) döneminde hedeflerimiz ve proje planlarımız doğrultusunda ilerliyoruz. "Ufak tefek aksaklıklar yok mu? Var ama projemizi etkileyecek boyutta değil. Ekibimizle bu ufak tefek sıkıntıların üstesinden gelebiliyoruz. Dünyada otomotive yönelik oyunun kuralları değişiyor. Bunun altında yatan temel neden, müşterilerin beklentilerinin değişiyor olması. Bunun sebebi de otomobilin akıllı bir cihaza dönüşüyor olması. Otomobilin akıllı bir cihaza dönüşüyor olmasıyla yeni bir yaşam alanı ortaya çıkıyor olması. Evimizde, ofisimizde neler yapabiliyoruz? Onların aynısını yeni bir yaşam alanına dönüşen otomobilde de yapabiliyor olacağız." diye konuştu.

"FİKRİ SINAİ MÜLKİYETİ TÜRKİYE'YE AİT BİR MARKA ÇIKARMAK İSTİYORUZ"

Dünya otomotiv sanayisindeki değişimlere de değinen Karakaş, "Yeni Dünya"da büyük olanın değil, daha çevik, yaratıcı ve iş birliğine açık olanlar önem kazanacak. İşin içine giren yeni teknolojileri bir şirketin yönetebilmesi mümkün değil. Bunların hepsini kullanıcının odağında organize edebilen şirketlerin başarılı olabilecek. Ülkemiz, doğru zamanda ve doğru yerde yola çıktı. Projemize başladığımızda 15 senelik bir dönemi planlayarak yola çıktık. Bu çok klasik bir şekilde önce tanımla, oluştur, büyüt ama önemli olan da sürdürülebilirliğin ispatı olarak ihracat. Biz bunu önemsiyoruz. 20'ye yakın şirketle yaptığımız kıyaslamalarla da kendimize bir kullanıcı değer yaratma süreci oluşturduk. 15 senelik planın 2 temel taşı var; birincisi fikri sınai mülkiyeti Türkiye'ye ait küresel bir marka ortaya çıkarmak. Teknolojiyi geliştirebilmeniz için olayın bütününe sahip olmanız lazım. Ondan sonra da detaylarına inerek o teknolojiyi geliştirebiliriz. 

YURT DIŞINDA REKABETİ ÖNEMSİYORUZ

Doğuştan elektrikli olmasını önemsiyoruz. Baştan itibaren tasarlarken akıllı cihazımızın küresel rekabetçi olabilmesini önemsiyoruz. Bizim Çin gibi çok büyük bir pazarımız yok. Dolayısıyla biz başından itibaren yurt dışında rekabeti önemsiyoruz. Otomobil yeterli değil, sadece otomobil yapsaydık eriyen karlılıklarla ciddi sıkıntıya düşerdik. O nedenle hedefimiz; orta ve uzun vadede otomobilin etrafına örülecek olan bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmek. Türkiye'de önemli bir katma değeri olan işlemden bahsediyoruz. Geçen sene sonu itibarıyla tedarikçilerimizin seçimini tamamladık. Bu tedarikçilerimizin yüzde 75'i Türkiye'den. Henüz teknolojisi yoksa veya çok stratejik önemi olmayıp da dünyanın herhangi bir noktasında milyonlarca adet üretilip ticari rekabetçiliği ortada değilse onları belirli bir noktada yurt dışından tedarik ediyoruz. Tedarikçilerimizin yüzde 26'sı Kocaeli bölgesinde faaliyet gösteren şirketler.”

“ÜLKEMİZİN HÜCRE TEKNOLOJİSİNE DE ULAŞABİLMESİNİ İSTİYORUZ”

Üretilecek "Türkiye'nin Otomobili" modellerinden de bahseden Karakaş, "Bataryamızı aracımızla beraber Türkiye'de üretiyoruz. Batarya paketinden burada kastettiğimiz; her bir şeyi gelecek, biz etrafına kasasını çakacağız diye bir ifadeden bahsetmiyoruz. Yaptığımız şey; derinlemesine, inceleyerek, araştırarak uzun vadede ülkemize bunu nasıl yerleştirebiliriz düşüncesiyle yapıyoruz. Yola çıktığımız andan itibaren modülü de burada yapacağız. Hücreleri alıp modülü yapacağız, modülden batarya paketine geçeceğiz ve üzerindeki batarya yönetim sistemi dahil yapılacak. Yaptığımız anlaşma da önümüzdeki dönemde ortak girişime dönüşecek, ortak girişime dönüştüğü andan itibaren ana maddelerinden biri ülkemizin hücre teknolojisine de ulaşabilmesi. Yani kurulacak ortak girişim şirketi belirli kapasiteden sonra beraber geliştireceği kimyaların da fikri mülkiyetine sahip olacak boyutta olacak."

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve hedefgazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.